یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: از این تعداد درخواست، پنج مورد با سرمایه‌گذاری اولیه ۶۷ میلیون دلار در مراحل صدور مجوز قرار گرفته تا با اشتغال ۳۲۰ نفر، زمینه فعالیت و راه‌اندازی این واحدهای تولیدی و صنعتی را شاهد باشیم. وی از تسهیل فرآیندها برای جذب و حمایت از […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: از این تعداد درخواست، پنج مورد با سرمایه‌گذاری اولیه ۶۷ میلیون دلار در مراحل صدور مجوز قرار گرفته تا با اشتغال ۳۲۰ نفر، زمینه فعالیت و راه‌اندازی این واحدهای تولیدی و صنعتی را شاهد باشیم.

وی از تسهیل فرآیندها برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این استا تا در بحث سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی صدور مجوزها را در کمتر از یک هفته انجام داده و فرصت حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه را مهیا کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل ظرفیت قانونی تهاتر نفت را در حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران به ویژه تأمین منابع مالی آنها یادآور شد و گفت: در هفته‌های گذشته با سفر سرمایه‌گذاران اهل ترکیه به اردبیل، سعی کردیم تا توافق نهایی را برای سرمایه‌گذاری در اردبیل انجام دهیم و امیدواریم تا آخر این ماه شاهد آغاز عملیات احداث پروژه سرمایه‌گذاری با یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی خارجی باشیم.

جایگاه بیست و نهم اردبیل در بحث درآمدهای خانوارهای شهری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با مدیریت منابع و اموال دولتی هماهنگی‌های لازم را بین دستگاه‌های متولی حوزه بانک، بیمه‌ها، مالیات، گمرک، اموال تملیکی و… فراهم کنیم تا فرصت تحول اقتصادی فراهم آید.

نژادمحمد شاخص‌های اقتصادی استان را پایین‌تر از میانگین کشوری توصیف کرد و ادامه داد: تولید ناخالص داخلی در این استان زیر یک درصد است و ما در هر سه بخش کشاورزی، ‌صنعت و خدمات به رغم استعدادها و توانمندی‌ها وضعیت مناسب درآمدی و اقتصادی را شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی، ۲۰ درصد مربوط به صنعت، ۶۰ درصد مربوط به خدمات است و ۳۱ درصد شاغلان در بخش کشاورزی و ۴۵ درصد نیز در بخش خدمات فعالیت می‌کنند که بازدهی مناسبی را نیز در این حوزه انتظار داریم.

هزینه خانوارهای شهری در استان اردبیل ۷۳ میلیون تومان است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل اضافه کرد: هزینه خانوارهای شهری در استان اردبیل ۷۳ میلیون تومان است که نسبت به میانگین ۱۱۲ میلیون تومانی کشور، جایگاه بیست و نهم را به دست آوردیم.

وی بیان کرد: درآمد خانوارهای روستایی استان اردبیل نیز ۵۴ میلیون تومان است در حالی که این میانگین در کشور ۶۳ میلیون تومان است.

نژادمحمد هزینه‌های خانوارهای شهری اردبیل را ۶۴ میلیون تومان و روستایی را ۴۷ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: باید به افزاش سهم درآمدی مردم استان کمک کنیم.

وی در مورد فضای کسب و کار و پایش انجام شده در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: تابستان امسال رتبه ۳۱ استان در بحث بهبود فضای کسب و کار به ۲۷ تغییر پیدا کرده و به نظر می‌رسد بهبود فضای کسب و کار را در استان بیش از گذشته ناظر و شاهد هستیم

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار