علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: کشت قراردادی ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان اردبیل در سامانه کشت قراردادی به ثبت رسیده است که در این زمینه تاکنون اقدامات اساسی برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان محقق شده است. وی به وجود ۵۵ هزار هکتار […]

علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: کشت قراردادی ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان اردبیل در سامانه کشت قراردادی به ثبت رسیده است که در این زمینه تاکنون اقدامات اساسی برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان محقق شده است.

وی به وجود ۵۵ هزار هکتار اراضی حاصلخیز آبی در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۲ هزار کشاورز در قالب ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی اطلاعات خود را در سامانه کشت قراردادی ثبت کرده‌اند به طوری که هر کشاورزی می‌تواند با مراجعه به سامانه مورد نظر اطلاعات خود را در پهنه زراعی ثبت کرده و در قالب کشت قراردادی با بازرگانی دولتی تفاهم‌نامه امضا کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی وجود دارد که بخشی از آن به کشت گندم اختصاص یافته و با توجه به اینکه مشوق‌هایی به کشاورزان پرداخت می‌شود و مبلغی از کشاورزان دریافت نشده و در زمان برداشت محصول تسویه حساب خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: کود فسفات و ازت با ۵۰ درصد قیمت واقعی در مرحله اول به کشاورزان عرضه می‌شود و اطلاعات کشاورزان در قالب پهنه‌بندی مناطق مختلف استان انجام یافته و ثبت و تایید با مراجعه غیرحضوری به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام می‌یابد.

وی افزود: حمایت از کشاورزان برای توسعه کشت گندم با قیمت مصوب رویکرد اصلی دولت بوده و ۱۰۰ تومان هزینه به کشاورزان به عنوان هزینه حمل و نقل در نظر گرفته شده و کشاورزان در صورتی که مشکلی در این زمینه داشته باشند می‌توانند اطلاعات مربوطه را ثبت و ذخیره کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر