شهرام باباخانی در گفتگو با  پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ۲۸ مهرماه ثبت نام متقاضیان مسکن در سامانه ثمن آغاز شده و تاکنون ۲۰ هزار نفر در ساخت مسکن در استان اردبیل ثبت نام کرده اند. وی اظهار کرد: افرادی که تاکنون زمین، مسکن و تسهیلات دولتی نگرفته اند و فرم «ج» آنها […]

شهرام باباخانی در گفتگو با  پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ۲۸ مهرماه ثبت نام متقاضیان مسکن در سامانه ثمن آغاز شده و تاکنون ۲۰ هزار نفر در ساخت مسکن در استان اردبیل ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: افرادی که تاکنون زمین، مسکن و تسهیلات دولتی نگرفته اند و فرم «ج» آنها سبز است با پنج سال سکونت در شهرستان های مختلف می توانند با داشتن تاهل در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هیچ محدودیتی در ثبت نام و تامین زمین برای متقاضیان واقعی وجود ندارد، تصریح کرد: در طرح جهش تولید مسکن متقاضیان با آورده اندکی می توانند صاحب مسکن شوند که برآورد نهایی برای ساخت و تحویل واحدهای مسکونی ۶۰۰ میلیون تومان است.

باباخانی ادامه داد: ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان از این مبلغ تسهیلات و مابقی آورده اشخاص خواهد بود که البته شهرداری ها، نظام مهندسی و دستگاه های ذیربط خدمات رسان نیز در اجرای این پروژه تخفیف قایل خواهند شد.

وی گفت: در قالب طرح مسکن اقدام ملی ساخت ۴۵ هزار واحد با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست که این پروژه نیز در قالب طرح جهش تولید مسکن پیگیری شده و از تسهیلات مصوب در این طرح بهره مند خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: متقاضیان در نوبت بندی تعیین شده آورده خود را به تدریج تزریق خواهند کرد تا پروژه در مهلت دو ساله به سرانجام برسد.

باباخانی در مورد تامین زمین رایگان با فراخوان از دستگاه های اجرایی برای واگذاری زمین مازاد برای اجرای این طرح گفت: انتظار می رود همچون پروژه مسکن مهر دستگاه های خدمات رسان به ویژه آب، برق و گاز جلوتر از مجریان این پروژه بتوانند زیرساخت ها را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به تجربه مسکن مهر ساخت واحدها در این طرح توسط تعاونی انجام نمی شود و بنیاد مسکن به همراه ستاد اجرایی امام و راه و شهرسازی متولی احداث خواهند بود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در شهرهای کوچک ساخت واحدها به صورت گروهی با واگذاری زمین امکانپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع