به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، این اعجوبه روشندل قرآنی امیر هادی بایرامی که از سن چهار سالگی حفظ قرآن را شروع کرده بود، در هشت سالگی به عنوان اولین حافظ روشندل قرآن در سطح کشور رکوردش به ثبت رسید تا ماندگار شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عصر چهارشنبه در مراسم ثبت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، این اعجوبه روشندل قرآنی امیر هادی بایرامی که از سن چهار سالگی حفظ قرآن را شروع کرده بود، در هشت سالگی به عنوان اولین حافظ روشندل قرآن در سطح کشور رکوردش به ثبت رسید تا ماندگار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عصر چهارشنبه در مراسم ثبت رکورد این روشندل حافظ قرآن در اردبیل اظهار کرد: اردبیل از دیرباز مهد پدیده‌ها و اعجوبه‌های قرآنی و مذهبی است به گونه‌ای که در سال‌های اخیر همواره فرزندانی برومند از این استان به عنوان حافظ قرآن در سطح ملی و جهانی خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: در طول چهار سال پدیده و اعجوبه قرآنی استان اردبیل امیر هادی بایرامی نیز توانست رکورد حفظ قرآن را به عنوان یک روشندل پاک ضمیر به نام خود به ثبت برساند تا در تاریخ این کشور ماندگار شود.

وی با قدردانی از اساتید این حافظ روشندل گفت: تلاشی که استاد مقدسی در حفظ قرآن برای این فرزند برومند اردبیل انجام داده، جای قدردانی دارد چرا که همواره در کنار این روشندل سعی کرده تا او را به این امر ارزشمند و روحانی ترغیب و تشویق کند.

ثبت رکورد ملی پدیده روشندل قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: استان اردبیل جز پنج استان برتر کشور در حوزه قرآنی است به گونه‌ای که در مسابقات مختلف قرآن که با پشتیبانی اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، شاهد درخشش حافظان و قاریان قرآن از این استان هستیم.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز در تمامی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این استان محافل انس با قرآن اعم از ترتیل‌خوانی، قرائت و حفظ قرآن برپاست و ما امیدواریم خانواده‌ها فرزندان خود را برای حضور در این محافل ترغیب و تشویق کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در طول سال از رویکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه است که با تنوع و تکثر در طول سال و با حضور صدها حافظ و علاقمند به قرآن در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود که قطعاً در بخش‌های مختلف می‌تواند به شناسایی استعدادهای بی‌نظیر در این بخش کمک کند.

مشتاق دیدار مجدد با رهبر انقلاب هستم

در این مراسم پدر پدیده روشندل قرآنی نیز با قدردانی از اساتید، مربیان و تلاشگران عرصه کسب موفقیت امیر هادی بایرامی در سال‌های اخیر بیان کرد: به لطف الهی، تلاش اساتید و پشتیبانی‌هایی که مادر و پدر این دانش‌آموز انجام دادند در هشت سالگی شاهد به ثمر نشستن تمامی این تلاش‌ها در قالب حافظ قرآن برای این نوجوان بوده‌ایم.

بایرامی ادامه داد: به عنوان اولین حافظ روشندل قرآن در سطح کشور رکوردی را به ثبت رساند که ما نیز از ثبت این رکورد خوشحال هستیم و امیدواریم در ادامه این مسیر ارزشمند گام‌های مؤثری را از این روشندل ارزشمند شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: امیر هادی که در پایه چهارم تحصیل می‌کند، در سال‌های اخیر توانسته مقام اول مسابقات سازمان بهزیستی، دارالقرآن‌ها و رویدادهای دیگر قرآنی را به دست آورده و به عنوان پدیده و چهره قرآنی در چهاردهمین دوره مسابقات دارالقرآن کریم قم توانست خوش بدرخشد.

ثبت رکورد ملی پدیده روشندل قرآنی

پدر این پدیده روشندل تصریح کرد: در سال گذشته نیز به عنوان پدیده و برتر حفظ قرآن در کشور انتخاب و در برج میلاد از او قدردانی شد که این تجلیل و تکریم از بین ۴۷۳ استاد و قاری قرآن اتفاق افتاده است.

بایرامی در ادامه سخنان خود گفت: امیر هادی دو آرزوی بزرگ داشت که تا حد زیادی برآورده شده و امیدواریم با مشرف شدن مجدد به دیدار با مقام معظم رهبری بتوانیم آرزوی چندین ساله را دوباره تحقق ببخشیم.

وی افزود: فرزند من هر چند در ۲۵ آذرماه سال ۹۸ به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شده اما آرزو دارد که یک بار دیگر زمینه این دیدار معنوی فراهم آمده و در کنار آن با اهدای مدال خود به حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان خادم حرم امام هشتم برگزیده شود.

بایرامی خاطر نشان کرد: دومین خاطره ماندگار این حافظ قرآن، تلاوت قرآن در بین‌الحرمین است که امیدواریم زمینه زیارت مجدد این فرزند شایسته اردبیل فراهم بیاید تا به زیارت امام حسین (ع) بشتابد.

انتهای پیام/

منبع