علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بهبودی‌های کرونایی روزانه از بیماران بستری شده پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا با رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی در سطح […]

علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بهبودی‌های کرونایی روزانه از بیماران بستری شده پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا با رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان در وضعیت نسبتاً پایداری قرار دارد.

وی افزود: هفت تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۷۲ بیمار رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل آمار فوتی‌های ناشی از کرونا را در ۲۴ ساعته گذشته صفر اعلام کرد و خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۸ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

محمدیان تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۱۹ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا را به همدیگر عیدی ندهیم

محمدیان افزایش رفت و آمدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی به اردبیل را قابل پیش‌بینی خواند و ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری از افزایش بیماری کرونا توسط معاونت بهداشت و درمان به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز اقامتی و گردشگری استان ارسال شده است.

وی بر ضرورت توجه به فرهنگ سازی و ترویج «سفر سالم و ایمن» تاکید کرد و افزود: بر این اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه‌ی بروشورهای آموزشی در مبادی ورودی شهرها باید در اولویت برنامه‌های مجموعه‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه شهروندان بایستی در ایام تعطیلات نوروز از حضور در تجمعات و دوره همی‌های خانوادگی اجتناب نمایند افزود: حضور در مهمانی‌ها بدون رعایت فاصله اجتماعی و ماسک موجب افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خواهد بود و وضعیت فوق قرمزی را در استان رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در نوروز ۱۴۰۱ نیز تداوم داشته باشد که در غیر این صورت هر خانه تبدیل به مراسم عزاداری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع