احمد ناصری در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: جدول زمانبندی ثبت نام دانش آموزان به مدارس اعلام شده تا اطلاع رسانی در این زمینه به انجام برسد تا با همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان ثبت نام الکترونیکی بدون حضور دانش آموزان و اولیا به انجام برسد. وی در مورد ثبت نام […]

احمد ناصری در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: جدول زمانبندی ثبت نام دانش آموزان به مدارس اعلام شده تا اطلاع رسانی در این زمینه به انجام برسد تا با همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان ثبت نام الکترونیکی بدون حضور دانش آموزان و اولیا به انجام برسد.

وی در مورد ثبت نام دانش آموزان پایه اول تصریح کرد: از اول خرداد ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی به صورت حضوری و با وقت قبلی از طریق مدارس انجام می‌شود که در این زمینه مدیران مدارس و کادر آموزشی مکلف به دریافت مدارک و ارجاع دانش آموزان برای انجام برنامه سنجش هستند تا به موقع و با وقت قبلی در پایگاه‌های سنجش حضور پیدا کرده تا در حوزه‌های مختلف این برنامه به انجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای پایه دوم تا ششم ابتدایی نیازی به حضور خانواده‌ها در مدرسه نیست و از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام انجام خواهد شد که این فرآیند از نیمه خرداد تا پایان تیرماه به انجام خواهد رسید.

ناصری افزود: دانش آموزان پایه هفتم از ۲۲ خرداد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام خود را انجام دهند و در این مقطع تحصیلی تا نهم نیازی به حضور اولیا و دانش آموزان در مدرسه نیست.

وی از تدارک سامانه «پادا» برای ثبت نام دانش آموزان پایه دهم خبر داد و خاطر نشان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه دهم از دهم تیرماه آغاز می‌شود تا در رشته‌هایی که صلاحیت آنها برای حضور تأیید شده، امکان ثبت نام در دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها فراهم آید.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ثبت نام دانش آموزان در بستر الکترونیکی و از طریق سامانه طراحی شده به شایستگی انجام می‌شود و اگر اولیا و دانش آموزان مشکلی در این فرآیند داشته باشند، می‌توانند از طریق تماس تلفنی با مدرسه ایرادات و اشکالات احتمالی را رفع کنند.

وی بیان کرد: ما خودمان را همراه با اولیا و خانواده‌های دانش آموزان می‌دانیم و سعی می‌کنیم ایرادات و اشکالات آنها را در فرآیند ثبت نام و دریافت خدمات آموزشی کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: همچنان ثبت نام دانش آموزان برای دریافت کتب درسی نیز ادامه دارد و پیشنهاد می‌کنیم دانش آموزانی که از این قافله جا مانده اند هر چه سریع‌تر ثبت نام را انجام و نسبت به ثبت اطلاعات برای دریافت کتب درسی در شهریور اقدام قانونی را در سامانه مورد نظر انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع