بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی گفت: تیم ملی ایران در شرایط حساس متفاوتی قرار گرفته است. ما خیلی کم شنیدیم که تیم ملی بتواند تمرینات پشت سر هم داشته باشد. تقویم فشرده بازی‌های ملی و آسیایی باعث شده تا تمرینات کمی […]

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی گفت: تیم ملی ایران در شرایط حساس متفاوتی قرار گرفته است. ما خیلی کم شنیدیم که تیم ملی بتواند تمرینات پشت سر هم داشته باشد. تقویم فشرده بازی‌های ملی و آسیایی باعث شده تا تمرینات کمی بین اعضای تیم برگزار شود.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه افزود: ما خیلی کم توانستیم نکات مثبتی را در تیم ملی ایران ببینیم که نشان می‌دهد برنامه‌های دقیق‌تری را برای اهداف تاکتیکی باید داشته باشیم.

وی که اخیرا به عنوان مشاور وزیر ورزش هم انتخاب شده است، در خصوص انتقاد از تاکتیک‌های تیم ملی ایران در بازی با کره جنوبی تصریح کرد: گلی دریافت کردیم که فقط ناشی از عدم هماهنگی کار دفاعی بود. متأسفانه در امور دفاعی بسیار متزلزل ظاهر شدیم. پاس ۳۰ متری آنها به بازیکن کره رسید و هیچکس نبود این توپ را قطع کند. اگر فرد به فرد رزومه بازیکنان تیم ملی ایران را بررسی کنیم چیزی جز موفقیت و میل به پیشرفت نمی‌بینیم اما متأسفانه آنها در کنار هم خوب بازی نمی‌کنند.

تیم ملی برای جام جهانی نیاز به مربی در کلاس جهانی دارد

ذوالفقار نسب درباره فاصله خطوط سه‌گانه زمین در تیم ملی ایران یادآور شد: بازیکنان مکمل کنار همدیگر نمره بیست نمی‌گیرند. واقعاً آنها تلاش زیادی می‌کنند اما بازدهی فردی خود را در قالب تاکتیک تیمی ندارند. در خط میانی مشکل داریم و من فکر می‌کنم باز هم روی نبوغ فردی بازیکنان ایجاد موقعیت کردیم و گل زدیم.

او تصریح کرد: مهارت‌های فردی در تیم ملی ایران مشهود است. شما به شیوه بازی سردار آزمون و مهدی طارمی نگاه کنید. آنها چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند. آنها تکنیک‌های فوق‌العاده‌ای دارند اما حقیقت این است در تاکتیک‌های تیم ملی ایران مشکل داریم. متأسفانه فاصله بین خطوط سه‌گانه در تاکتیک تیم ملی فوتبال بسیار زیاد است.

تیم ملی برای جام جهانی نیاز به مربی در کلاس جهانی دارد

مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره انتقاد از عملکرد صادق محرمی در دفاع راست تیم ملی یادآور شد: به نظرم صادق محرمی اصلاً شب بدی را نداشت اما او نتوانست با هافبک پیش روی خود که معمولاً علیرضا جهانبخش بود هماهنگ شود. احمد نورالهی و سعید عزت الهی در هیچیک از صحنه‌ها سه پاس گل متوالی سالم را نداشتند. این برای فوتبال ایران واقعاً مایه تأسف است که از توان بازیکنان خود به اندازه کافی استفاده نمی‌کنیم.

او درباره ضعف کادر فنی تیم ملی ایران در مشورت دادن به اسکوچیچ گفت: شخصیت وحید هاشمیان و کریم باقری بی نظیر است. آنها فوق‌العاده هستند اما موضوع این است که باید سرمربی تیم نیز شرایط را برای گرفتن مشاوره فراهم کند.

تیم ملی برای جام جهانی نیاز به مربی در کلاس جهانی دارد

ذوالفقار نسب خاطرنشان کرد: شانس آوردیم با کره جنوبی مساوی کردیم! تنها کسی که توانست در اندازه نام خودش بازی کند عزت الهی و اندکی هم شجاع خلیل زاده بود.

مشاور وزیر ورزش در پاسخ به اینکه آیا باید با اسکوچیچ به کارمان ادامه دهیم؟ گفت: هیچ چاره‌ای برای ادامه راه با اسکوچیچ نداریم. برای تیم ملی ایران باید در مسیر جام جهانی به مربی با کلاس جهانی نیاز داریم. اسکوچیچ جزو مربیان درجه سه و چهار است. به هر حال باید از این مرحله با موفقیت صعود کنیم تا بتوانیم فکر تازه ای برای تاکتیک تیم ملی کنیم.

انتهای پیام/

منبع