استاندار اردبیل گفت: احداث و تکمیل فاز دوم کارخانه فولاد سپهر سبلان نیاز به سه هزار میلیارد ریال سرمایه دارد که با راه‌اندازی این فاز اردبیل جزو پنج استان تولیدکننده تیرآهن کشور است.

اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر امروز در بازدید از کارخانه فولاد سپهر سبلان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انجام شد، اظهار داشت: در حال حاضر سالانه ۱۲۰ هزار تن شمش فولاد در کارخانه ذوب‌آهن اردبیل تولید می‌شود که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای تا پایان امسال شاهد افزایش ظرفیت تولید این کارخانه به ۱۷۰ هزار تن خواهیم بود و ۵۰ شغل جدید نیز در این واحد تولیدی ایجاد می‌شود.

وی از پیگیری برای حل مشکلات واحد تولیدی ذوب‌آهن خبر داد و گفت: فاز دوم این کارخانه نیز با عنوان نورد سپهر سبلان راه‌اندازی می‌شود که از جمله اقدامات برای راه‌اندازی فاز جدید خرید زمین و برخی اقدامات دیگر بوده که با بهره‌برداری از این واحد اردبیل جزو پنج استان تولیدکننده در کشور به شمار می‌رود.

استاندار اردبیل بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه را زمینه‌ساز ایجاد ۳۰۰ شغل جدید دانست و تصریح کرد: اجرا و تکمیل این پروژه نیازمند سه هزار میلیارد ریال سرمایه است که ۷۰ درصد این اعتبارات در قالب تسهیلات بانکی توسط دولت پرداخت می‌شود و اجرای این فاز زمینه‌ساز تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن تیر‌آهن در اردبیل خواهد شد.

بهنام‌جو کارخانه فولاد سپهر سبلان را از واحدهای موفق در سطح استان دانست و بیان کرد: در سفری که در ماه‌های آینده رئیس جمهور به استان خواهد داشت تامین تسهیلات برای این واحد پیگیری شده و تلاش می‌کنیم تا از تسهیلات از محل سفر ریاست جمهوری در راستای تامین مالی برای این واحد اقدام کنیم.

استاندار اردبیل افزود: امیدواریم با تامین و تزریق به موقع و مناسب تسهیلات و تامین سرمایه توسط سرمایه‌گذار این طرح بتوانیم شاهد بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه فولاد سپهر سبلان تا دو سال آینده بوده و از ثمرات آن در راستای رونق تولید و اشتغال در استان بهره‌مند شویم.