هوشنگ محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ما در حساس‌ترین مقطع با تدبیر دولت و وزارت جهاد کشاورزی سعی کردیم تا تأمین نهاده‌ها را برای مرغداری‌ها و دامداری‌ها شاهد باشیم تا فرآیند تولید در عرضه محصول نهایی به مردم متوقف نشود. وی با قدردانی از تمام عوامل دخیل در تولید و […]

هوشنگ محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ما در حساس‌ترین مقطع با تدبیر دولت و وزارت جهاد کشاورزی سعی کردیم تا تأمین نهاده‌ها را برای مرغداری‌ها و دامداری‌ها شاهد باشیم تا فرآیند تولید در عرضه محصول نهایی به مردم متوقف نشود.

وی با قدردانی از تمام عوامل دخیل در تولید و عرضه محصولات متنوع دامی و لبنی در سطح کشور تصریح کرد: با حمایت‌های انجام شده در استان‌های مختلف پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به حالت عادی برگشته و هیچ مشکلی در عرضه مایحتاج ضروری مردم به ویژه روغن، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی وجود ندارد.

برخی فضاسازی‌ها در حوزه معدوم‌سازی جوجه یک روزه خارج از قاعده معمول است
مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تدبیر مناسب وزیر جهاد کشاورزی و حمایت از مرغداری‌ها، مازاد تولید مرغداری‌ها خریداری و از طریق پشتیبانی امور دام مورد توجه و برنامه‌ریزی دقیق در تنظیم پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: برخی فضاسازی‌ها در حوزه معدوم‌سازی جوجه یک روزه خارج از قاعده معمول است چرا که عده‌ای سعی می‌کنند برای شبکه‌های معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران خوراک خبری تهیه کنند در حالی که واقعیت غیر از آن چیزی است که ما در زنجیره تولید شاهد آن هستیم.

وی در مورد معدوم‌سازی جوجه یک روزه اظهار کرد: این عمل غیراخلاقی، غیر شرعی و غیرقانونی را ناپسند می‌دانیم و از برخورد دستگاه قضا با افراد متخلف در چارچوب قانونی حمایت می‌کنیم.

مسیر صادرات جوجه یک روزه فراهم است
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: معدوم‌سازی جوجه یک روزه به هیچ وجه قابل قبول نیست و تولیدکنندگان این حوزه باید از شتاب‌زدگی خودداری کرده و مدیریت هرگونه جوجه مازاد را با سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها هماهنگ کنند.

وی بیان کرد: در کنار برخورد با متخلفان وزارت جهاد کشاورزی سعی کرده تا مسیر صادرات را برای جوجه یک روزه همواره کرده و حتی در سایر بخش‌ها نیز خارج از نیاز داخل، تولید مازاد را در بخش صادرات به بازارهای جهانی عرضه می‌کنیم.

محمدی در مورد تأمین نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها اظهار کرد: در بازارگاه به مقدار مورد نیاز این فعالان می‌توانند اطلاعات خود را بارگذاری کرده تا از بنادر کشور نهاده‌های مورد نیاز به قیمت مصوب به استان‌ها حمل شود.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای مرغداری‌ها و دامداری‌ها
مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای مرغداری‌ها و دامداری‌ها اشاره کرد و گفت: با همکاری بانک کشاورزی و در قالب تسهیلات کم بهره منابع مورد نیاز به فعالان این بخش پرداخت می‌شود.

وی با حمایت از تولیدکنندگان تصریح کرد: از طریق سامانه سیتا تولیدکنندگان بخش‌های مختلف می‌توانند درخواست بهره‌مندی از تسهیلات را ارائه کنند.

انتهای پیام/

منبع