محبوب حیدری در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: راه اصلی کلور – درام به طول ۵۵ کیلومتر در محدوده استان اردبیل و زنجان قرار دارد که ۴۲ کیلومتر آن در محدوده استان اردبیل و ۱۳ کیلومتر نیز در محدوده استان زنجان است. وی خاطرنشان کرد: این پروژه در دو قطعه در حال […]

محبوب حیدری در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: راه اصلی کلور – درام به طول ۵۵ کیلومتر در محدوده استان اردبیل و زنجان قرار دارد که ۴۲ کیلومتر آن در محدوده استان اردبیل و ۱۳ کیلومتر نیز در محدوده استان زنجان است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در دو قطعه در حال اجراست که قطعه اول آن به طول ۱۷ کیلومتر برای تکمیل به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بخش عظیمی از این پروژه اجرایی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: قطعه دوم با تلاش جهاد نصر زنجان و فعالیت ماشین آلات در مرحله اجراست که برای تکمیل این قطعه ۲۵۰ میلیارد تومان منابع نیاز است.

از ماده ۵۶ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس بانکی به پروژه تزریق می شود
حیدری با بیان اینکه در تکمیل دو قطعه این مسیر ۸۴۵ میلیارد تومان منابع نیاز است، تصریح کرد: از طریق نماینده خلخال و کوثر و استاندار اردبیل پیگیری برای تخصیص منابع مورد نیاز در حال انجام است و از ماده ۵۶ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان فاینانس بانکی نیز به این پروژه تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکی در این مسیر انجام شده و ۱۵۴ دستگاه پل، ۹ دستگاه پل خاص و یک تونل در این مسیر اجرا شده تا این محور ارتباطی فاصله استان اردبیل را با مرکز کشور کوتاه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در گذر از جاده اردبیل – سرچم، حیران و نیر – سراب ما با گردنه های متعدد برای حضور در مرکز کشور روبرو هستیم اما این مسیر بدون گردنه و در بهترین شرایط اقلیمی و جغرافیایی ما را به مرکز کشور و استان های همسایه زنجان و گیلان متصل خواهد کرد.

حیدری با بیان اینکه برای احداث ۴۲ کیلومتر راه اصلی کلور – درام ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: کار اجرای پروژه از سال ۸۷ شروع شده و با سرعت کارهای عمرانی و زیربنایی در حال انجام است.

وی بازدیدها و نظارت های مستمر در این پروژه را یکی از دلایل پیشرفت پروژه در سال های اخیر اعلام کرد و گفت: این پروژه در قطعه دوم با انجام عملیات زیرسازی و لایه اول تا چند ماه آینده تکمیل و آماده آسفالت ریزی خواهد شد.

شرایط توپوگرافی منطقه هم هزینه و هم زمان اجرای پروژه را طولانی کرده است
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از بخش کلور قسمت اصلی این محور ارتباطی آغاز شده و به منطقه درام و زنجان متصل می شود که یک مسیر نیز به سد منجیل و از آنجا به بزرگراه رشت – قزوین متصل می شود.

حیدری شرایط توپوگرافی منطقه را سخت و ویژه اعلام و خاطرنشان کرد: این شرایط هم هزینه و هم زمان اجرای پروژه را طولانی کرده و با مشخصات راه اصلی بعد از گذر از محدوده استان اردبیل به یک منطقه گرمسیری رسیده تا در اکثر فصول سال تردد در آن جریان یابد.

وی مزایای اجرای این پروژه را ایجاد تحول اقتصادی، صنعتی و گردشگری در جنوب استان، کاهش فاصله زمانی در رسیدن به پایتخت، خروج استان از بن بست و اتصال به استان های زنجان و گیلان، راحتی تردد مسافران و گردشگران و انتقال کالا و بار و همچنین کاهش بار ترافیکی و هزینه های سوخت اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع