علی یوسف‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان از پارس‌آباد تا سربند، سه راهی مشگین‌شهر و اتصال آن به اردبیل – سرچم در دستور کار قرار گرفته که برای تکمیل این پروژه عظیم ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است. وی […]

علی یوسف‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان از پارس‌آباد تا سربند، سه راهی مشگین‌شهر و اتصال آن به اردبیل – سرچم در دستور کار قرار گرفته که برای تکمیل این پروژه عظیم ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی در مورد تکمیل ۵۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان و افتتاح آن در اوایل سال آینده تصریح کرد: در سه راهی صحرا تا رضی، اردبیل به مشگین‌شهر و اردبیل به سرچم این پروژه‌های بزرگراهی افتتاح خواهد شد که با تأمین اعتبار مورد نیاز در مرحله خط‌کشی، نصب علایم و گاردریل است تا اوایل سال آینده به زیر بار ترافیک برود.

محور اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: محور اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد که در ۱۴ کیلومتر این مسیر عملیات اجرایی در حال انجام است که با عملیاتی شدن چندین پل و انجام برخی عملیات روسازی این پروژه به شکل کامل سال آینده به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

یوسف‌زاده در مورد محور پارس‌آباد به سربند افزود: ۱۰ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت‌ریزی است که با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت‌ریزی در این مسیر به صورت کامل انجام شده و با نصب علایم و گاردریل افتتاح این مسیر را نیز شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در داخل اسلام‌آباد مرحله روسازی و تثبیت با سیمان انجام شده و عملیات آسفالت‌ریزی را شاهد خواهیم بود.

۱۲.۵ کیلومتر از مسیر محور اردبیل – سرچم آماده آسفالت لایه دوم است

یوسف‌زاده در مورد محور اردبیل – سرچم اضافه کرد: ۱۲.۵ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت لایه دوم است و بخش عظیمی از گاردریل و نصب تابلوهای علایم رانندگی به انجام رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد:‌ در سال آینده نیز سعی خواهیم کرد تا با تلاش مضاعف در فصل کاری ۵۰ کیلومتر دیگر از بزرگراه‌های استان را آماده بهره‌برداری کنیم که این محورها در شمال و جنوب استان خواهد بود که انتظار می رود در فصل کاری زمینه تکمیل و بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر دیگر بزرگراهی فراهم آید.

یوسف‌زاده در مورد مسیر سرعین به آلوارس و تعریض این محور گردشگری ادامه داد: با تأمین منابع مالی امیدواریم ۴ کیلومتر باقیمانده این مسیر در سال آینده آسفالت شده و تردد را در این مسیرها شاهد باشیم.

عملیات حفاری در تونل حیران ادامه دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تکمیل محور کریق – آرموداغ و دور دریاچه گیلارلو، همچنین برخی پروژه‌های در حال انجام نیز سال آینده جمع‌بندی شده و آماده بهره‌برداری می شود.

یوسف‌زاده به محور سربند به سمت مشگین‌شهر نیز اشاره کرد و گفت:‌ در این مسیر نیز ۴۰ کیلومتر توسعه بزرگراه به پیمانکار قوی استانی سپرده شده تا عملیات اجرایی در این محور با تأمین منابع اعتباری فاینانس بانکی و اعتبارات ملی با قوت ادامه پیدا کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد تونل حیران و حفاری ۵۱۰ متر از این تونل تصریح کرد: همچنان عملیات حفاری در این مسیر ادامه دارد و امیدواریم بدون مشکل رانش گسل‌های احتمالی حفاری در نیمه اول سال آینده به اتمام برسد.

برای تکمیل محور اردبیل – سرچم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است

یوسف‌زاده افزود: برای تکمیل محور اردبیل – سرچم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و بزرگراه شمال به جنوب استان که ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه را شامل می شود به ۱۶ میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما هم اکنون ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم و در عین حال پیمانکاران تلاش می کنند تا کارهای عمرانی و راهسازی را با قوت ادامه داده و با تخصیص اعتبارات سفر سعی می کنیم تا بخشی از این بدهی ها را نیز پرداخت کنیم.

یوسف‌زاده در مورد ساختمان‌های دولتی و روند اجرایی آنها اضافه کرد: ورزشگاه علی دایی و بیمارستان نجف‌زاده از عمده پروژه‌های راه و شهرسازی است که در فصل کاری سال آینده نیز با قوت و قدرت ادامه عملیات اجرایی آن را شاهد خواهیم بود.

در چشم‌انداز ۴ ساله،باید ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری برسد

وی بیان کرد: در چشم‌انداز ۴ سال پیش رو سعی خواهیم کرد تا ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال احداث را به بهره‌برداری رسانده تا به میانگین کشوری در توسعه بزرگراه‌ها دست پیدا کنیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل، معاون امور عمرانی، ‌نمایندگان مجلس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در توسعه بزرگراه‌های استان و تأمین اعتبار مورد نیاز به صورت ملی ادامه داد: با همراهی دستگاه‌های اجرایی به ویژه آب، برق، گاز انتظار می رود آزادسازی حریم جاده‌ها و جابجایی تأسیسات به سرعت انجام شده تا راه و شهرسازی بتواند پروژه‌های خود را به سرعت ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع