به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محبوب حیدری عصر یکشنبه در جریان بازدید از چهار خطه اردبیل – سرچم اظهار کرد: ۳۵ کیلومتر از باند اصلی محور اردبیل – سرچم آماده آسفالت‌ریزی است تا اوایل سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این محدوده ارتباطی باشیم. وی تصریح کرد: محور اردبیل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محبوب حیدری عصر یکشنبه در جریان بازدید از چهار خطه اردبیل – سرچم اظهار کرد: ۳۵ کیلومتر از باند اصلی محور اردبیل – سرچم آماده آسفالت‌ریزی است تا اوایل سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این محدوده ارتباطی باشیم.

وی تصریح کرد: محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر در هفت قطعه به پیمانکاران بومی و غیربومی واگذار شده تا مراحل احداث این مسیر ارتباطی را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۲۴ کیلومتر از این محور مواصلاتی در حوزه استحفاظی استان اردبیل قرار دارد و مابقی نیز در محدوده استان آذربایجان شرقی و زنجان قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه در همه قطعات به غیر از محدوده ۴۰ کیلومتر تونل‌ها پروژه با سرعت و دقت در حال اجرا است، افزود: برای تکمیل کل این مسیر ۸۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که به یکباره نمی‌توان این میزان منابع را تأمین و تخصیص داد.

وی ضرورت جذب اعتبارات ملی و ردیف‌های مختلف بودجه‌ای را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار تأمین اعتبار از محل فاینانس بانکی، قرار است از محل تهاتر نفت برای این پروژه اساسی استان اردبیل اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شود تا در قطعات مختلف این محور مواصلاتی در ۲، سه سال آینده مراحل تکمیل و بهره‌برداری را طی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: با تأکید استاندار اردبیل محور شمال به جنوب استان در قالب پروژه‌های بزرگراهی در حال اجرا است که این مسیر به محور اردبیل – سرچم ختم می‌شود که با بهره‌برداری از آن استان اردبیل از یک مسیر ایمن با تردد مناسب برای رسیدن به مرکز کشور بهره خواهد گرفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر