به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پس از چند هفته انتشار خبرهای متناقض در مورد تعیین تکلیف سربازی دو مدافع تاثیرگذار تیم فوتبال استقلال، سازمان وظیفه عمومی انتظامی با انتشار اطلاعیه ای تکلیف سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را مشخص و تاکید کرد که این دو باید از اول اسفند به خدمت اعزام شوند.  در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پس از چند هفته انتشار خبرهای متناقض در مورد تعیین تکلیف سربازی دو مدافع تاثیرگذار تیم فوتبال استقلال، سازمان وظیفه عمومی انتظامی با انتشار اطلاعیه ای تکلیف سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را مشخص و تاکید کرد که این دو باید از اول اسفند به خدمت اعزام شوند. 

در اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آمده است:

« به استحضار مردم شریف و ورزش دوست و همچنین هواداران محترم فوتبال می رساند، پیرو مباحث مطرح شده پیرامون اعزام به خدمت سربازی دو تن از مشمولان ورزشکار شاغل در لیگ برتر فوتبال، بدین وسیله موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی اعلام می شود.

۱- بر اساس قوانین و مقررات گذشته هر یک از بازیکنان ورزشی در رشته های گوناگون که به سن مشمولیت می رسند، موظف به اعزام به خدمت هستند، که در قالب تسهیلات ویژه و به منظور کمک به توسعه ورزش کشور و افزایش ماندگاری ورزشکاران حرفه ای در باشگاه های مربوطه با کسب مجوز های لازم اجازه داده شده است، تا خدمت ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته شود و بلافاصله پس از اتمام مهلت مذکور به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

لازم به تاکید است که استمرار فعالیت ورزشکاران پس از اتمام مهلت مقرر در باشگاه های مربوطه امکان پذیر نیست. ضمناً عدم حضور به موقع این افراد در خدمت سربازی موجب غیبت آنان شده و در این صورت ادامه فعالیت ورزشی در باشگاه ها و تیم ملی را از دست خواهند داد.

۲- در خصوص بازیکنان ورزش فوتبال، آقایان سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، با توجه به اینکه مجوز فعالیت ورزشی آنها برابر مقررات در باشگاه ورزشی استقلال به پایان رسیده است نامبردگان می بایست در زمان اعزام تعیین شده قبلی تاریخ یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ ، به خدمت دوره ضرورت اعزام گردند. البته این ورزشکاران می توانند فعالیت ورزشی خود را در یگان‌های نیروهای مسلح ادامه داده و در صورت درخواست وزارت ورزش و جوانان و دعوت آنها به تیم ملی، شرکت آنان در اردوها و بازی‌های تیم ملی بلامانع است.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با انتشار این اطلاعیه آخرین امیدهای فرهاد مجیدی و مجموعه استقلال برای استفاده از یزدانی و مرادمند به یاس تبدیل شد و این دو بازیکن باید پس از پشت سر گذاشتن دوره آموزشی در یکی از تیم های نظامی ( ملوان بندرانزلی و فجرشهید سپاسی شیراز) به فوتبال خود ادامه دهند. 

انتهای پیام/

منبع