نادر تقی زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از این میزان ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تن خرید تضمینی خواهد شد و مراکز متعدد خرید از سوی تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی آماده دریافت محصول از نیمه دوم خرداد هستند. وی خرید و فروش گندم را خارج از […]

نادر تقی زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از این میزان ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تن خرید تضمینی خواهد شد و مراکز متعدد خرید از سوی تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی آماده دریافت محصول از نیمه دوم خرداد هستند.

وی خرید و فروش گندم را خارج از سیستم خرید تضمینی بدون مشکل اعلام کرد و گفت: به شرط آن که خریدار میزان خرید و ذخیره‌سازی خود را در سامانه جامع تجارت به ثبت برساند هیچ مشکلی در خرید و فروش آزاد گندم وجود ندارد.

۲۷۴ هزار هکتار سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: اگر خریداران گندم ذخیره‌سازی را در این سامانه به ثبت نرسانند به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و بر اساس قوانین قاچاق با متخلفان برخورد خواهد شد.

تقی زاده سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم را در استان بیش از ۲۷۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۵۲ هزار هکتار آبی و ۲۲۲ هزار هکتار نیز دیم است.

وی به آغاز برداشت محصول جو نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سطح استان اردبیل ۱۰۰ هزار هکتار به زیر کشت محصول جو رفته که ۱۹۰ هزار تن پیش‌بینی برداشت در این بخش را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: خرید این محصول نیز به صورت توافقی است ولی با توجه به اینکه قیمت پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان آزاد بالاتر از این قیمت توافقی است، عمده تولیدکنندگان راغب به عرضه آن به شکل آزاد هستند.

ذخیره‌سازی مناسب جو برای تأمین نهاده‌های دامی دامداران
وی ذخیره‌سازی مناسب جو را برای تأمین نهاده‌های دامی دامداران در سطح استان یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی ها به شکل درست و صحیح در حال انجام است.

تقی زاده به فعالیت دومین کاروان ترویجی ارتقا بهره‌وری کشاورزی در استان اشاره کرد و ادامه داد: این کاروان طی ۲ روز با حضور در ۱۰ شهرستان و در قالب اکیپ‌های متعدد بیش از ۲۱۲ برنامه را اجرایی و عملیاتی کردند.

وی بیان کرد: در این کاروان کارشناسان مجرب حوزه ترویج حضور دارند که بعد از بازدید از مرکز تولید گیاهان دارویی در اردبیل، از مزارع سیب‌زمینی در دشت اردبیل بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت تولید این محصول به روش مدرن با استفاده از سیستم هوشمند قرار گرفته و طرح آبیاری تیپ را نیز در مزارع کلخوران به بهره‌برداری رساندند.

تقی زاده اظهار کرد: بعد از استان کرمانشاه، این کاروان با حضور در استان اردبیل سعی می کنند تا انتقال یافته‌های علمی را به جهادگران عرصه تولید در سر مزرعه داشته باشند تا ما بتوانیم ضریب نفوذ دانش و فناوری های جدید را در حوزه تولید در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: سعی ما بر این است تا از این شرایط فراهم شده در افزایش بهره‌وری و تولید محصولات، اشتغال و ارزش افزوده بیشتر برای تولیدکنندگان استفاده کرده و با راهکارهای مدرن و دانش‌بنیان بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع