صدیف بدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با درایت و دوراندیشی تمام عنصر دانش بنیان را بر این دو منظومه افزوده است تا صلابت و اقتدار در این عرصه با رویکرد جدید دنبال شود. وی خاطرنشان کرد: در عصر تحول و حرکت‌های رو به رشد اقتصادی دنیا عنصر […]

صدیف بدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با درایت و دوراندیشی تمام عنصر دانش بنیان را بر این دو منظومه افزوده است تا صلابت و اقتدار در این عرصه با رویکرد جدید دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: در عصر تحول و حرکت‌های رو به رشد اقتصادی دنیا عنصر فناورانه و دانش بنیان زمینه ساز خوداتکایی است و ما باید بیش از هر زمان دیگر به عنصر دانش بنیان در رویکردهای اقتصادی توجه کنیم تا با تکیه بر این عناصر بتوان اشتغال و درآمدزایی را به همراه ارزش افزوده بالا برد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نگرانی مقام معظم رهبری را از برخی کارشکنی‌ها و تطویل بروکراسی اداری یادآور شد و بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی عصر امروز به صراحت رشد اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری را منوط به نگاه و رویکرد فناورانه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان اعلام کردند.

بدری ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در شرایط حساس کنونی که دشمنان تحریم‌های خود را تشدید کرده اند منوط به نگاه اقتصاد دانش بنیان است و فاصله گرفتن از این بسترها نمی‌تواند اقتصاد ما را مولد و روبه جلو جلوه دهد.

وی افزود: همچنان تاکید مجلس و دولت نیز بر تقویت جبهه تولید ملی، اشتغال پردامنه همراه با بالا بردن کیفیت تولید با هدف صادرات است که خود می‌تواند مقابله حقیقی با تحریم‌ها و تهدیدهای ناجوانمردانه نظام غرب باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما امروز در سنگر قانونگذاری و اجرا وظیفه تقویت نظام بهره وری و افزایش کیفیت تولیدات را داریم تا بتوانیم زمینه حرکت کشور را به سمت خوداتکایی شتاب روزافزون ببخشیم.

بدری توجه به عناصری همچون نیروی انسانی ماهر، نوسازی ناوگان تولید، افزایش بهره وری، استانداردسازی و کیفی سازی محصولات و کاهش فرآیند صدور مجوزها را عناصر اصلی در تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری برشمرد.

انتهای پیام/

منبع