محمد اله‌بخش در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تولید ماهیان سردابی در استان اردبیل با ورود سرمایه‌گذاران در شهرهای مختلف گسترش یافته به طوری که ۶۰ درصد تولید این ماهیان در مشگین‌شهر انجام می شود. وی ظرفیت فعلی ماهیان سردابی را در استان چهار هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و […]

محمد اله‌بخش در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تولید ماهیان سردابی در استان اردبیل با ورود سرمایه‌گذاران در شهرهای مختلف گسترش یافته به طوری که ۶۰ درصد تولید این ماهیان در مشگین‌شهر انجام می شود.

وی ظرفیت فعلی ماهیان سردابی را در استان چهار هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: برنامه کوتاه مدت ما افزایش میزان تولید تا ۶ هزار تن است و در کنار آن سعی میکنیم تا افزایش تولید را در واحد سطح و همچنین بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات مدرن انجام دهیم.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از تدوین برنامه مدون برای ترویج علمی آبزیپروری در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر گسترش، رونق تولید و تحقق شعار سال با محوریت «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی»، اداره کل شیلات استان نیز برنامه‌های خود را بر رویکرد دانش‌های بومی آبزیپروری، مبنای کار خود قرار داده است.

اله‌بخش بهره‌گیری از آخرین یافته‌های تحقیقاتی را در حوزه آبزیپروری و بهره‌گیری از مراکز تحقیقاتی و آموزشی جهاد کشاورزی را در این حوزه یادآور شد و افزود: در کنار برنامه‌های مهم و اساسی در ارتقای راندمان مراکز آبزیپروری و تولید ماهیان سردابی و گرمابی، تحول در تغذیه و سبد غذایی مصرف‌کنندگان، کمک به توسعه و ترویج طبخ ماهی و استفاده از این پروتئین ارزشمند در بین خانواده‌ها، رویکرد اصلی و مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با هدف حمایت از صاحبان مزارع و استخرهای پرورش ماهیان آسیب‌دیده در سیل اردیبهشت ماه امسال به ویژه در مشگین‌شهر، در کنار تأمین سیمان مورد نیاز برای ترمیم و بهسازی فضاهای فیزیکی، بیش از ۸۵ دستگاه هواده بین مزارع پرورش ماهی استان توزیع شده تا بخشی از خسارت وارده جبران شود.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل اضافه کرد: سعی ما بر این است تا حجم تولید آبزیان را در استان اردبیل با یک برنامه میان‌ مدت به ۱۰ هزار تن افزایش دهیم که البته سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز به ارائه مشوق‌هایی دارد که در این باب اداره کل شیلات توانسته برنامه‌ریزیها و هدف‌گذاری های خود را انجام دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار