احمد شهریار در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ابتدای امسال وزارت جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی را در استان‌های مختلف تشکیل داده تا ما تأمین به موقع و توزیع کالاهای اساسی را در ابعاد مختلف شاهد باشیم. وی تصریح کرد: به اندازه کافی در استان اردبیل تولید گوشت قرمز و […]

احمد شهریار در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از ابتدای امسال وزارت جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی را در استان‌های مختلف تشکیل داده تا ما تأمین به موقع و توزیع کالاهای اساسی را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به اندازه کافی در استان اردبیل تولید گوشت قرمز و سفید را شاهد هستیم و به تناسب نیاز استان این محصولات وارد چرخه مصرف می‌شود.

روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان مصرف می شود
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با آزادسازی قیمت‌ها و جراحی اقتصادی که دولت آغاز کرده، تلاش بر توزیع عادلانه یارانه‌هاست تا جلوی دلال‌بازی‌ها و برخی اقدامات خارج از چارچوب قانونی گرفته شده و در حد نیاز ذخیره‌سازی گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ، برنج و روغن را در سطح استان شاهد هستیم.

شهریار افزود: حتی در روز تعطیل کشتار مرغ گرم در روزهای گذشته اتفاق افتاد و ما برای تنظیم پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به حد کافی مرغ، تخم مرغ و سایر مایحتاج مردم را تأمین و در اختیار شبکه توزیع قرار دادیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ تن مصرف مرغ استان است، خاطرنشان کرد: بیش از میزان مصرف ما تولید گوشت سفید را در استان شاهد هستیم و هم اکنون نیز قیمت این کالا با افت پنج تا هفت هزار تومانی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نسبت قیمت مصوب به مردم عرضه می‌شود.

شیر مازاد تولید و مصرف در اختیار شرکت پگاه و یا شرکت کشت و صنعت مغان قرار می‌گیرد
شهریار در مورد نخریدن مرغ از سوی مردم و نحوه مدیریت تولید مازاد مرغ و شیر اضافه کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد چرا که مازاد تولید و مصرف مرغ با همکاری امور پشتیبانی منجمد شده و برای عرضه به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مورد شیر مازاد تولید و مصرف برای مدیریت صحیح از طریق شرکت تعاون روستایی در اختیار شرکت پگاه و یا شرکت کشت و صنعت مغان قرار می‌گیرد تا فرآوری محصولات لبنی را شاهد باشیم.

شهریار ادامه داد: به هیچ وجه تولید مازاد کالاها از چرخه مصرف خارج نمی‌شود بلکه سعی کردیم با مدیریت صحیح در این حوزه بتوانیم از این منابع ارزشمند به خوبی صیانت کنیم.

در نان سنتی هیچ‌گونه تغییری را در قیمت آرد و نان عرضه شده به مردم شاهد نیستیم
وی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی و استراتژیک استان در تاریخ این خطه بی‌نظیر و بی‌سابقه است، اظهار کرد: هیچ کمبودی در کالاهای اساسی مردم وجود ندارد و تلاش بر بهبود شرایط پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و آرامش‌بخشی به چرخه عرضه است.

شهریار در مورد افزایش قیمت آرد صنف و صنعت نیز تصریح کرد: گرانی آرد در این بخش به دلیل توزیع عادلانه یارانه آرد است تا جلوی قاچاق گرفته شده در حالی که در نان سنتی هیچ‌گونه تغییری را در قیمت آرد و نان عرضه شده به مردم شاهد نیستیم.

وی تشدید نظارت‌ها و کنترل‌ بر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را با همکاری بسیج و سایر اتحادیه‌ها و اصناف یادآور شد و گفت: ما نیز با فعال کردن ۳۱۶ نفر از نیروهای جهاد کشاورزی در قالب ۱۰۸ اکیپ با ۴۶ دستگاه ماشین‌آلات در بحث کنترل و نظارت در میدان عرضه حضور داریم و سعی ما بر بهبود شرایط عرضه و تقاضا است.

دامداری‌های سنتی و صنعتی که نیازمند تأمین سرمایه در گردش هستند حمایت می شوند
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حمایت از واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و سنتی را یادآور شد و افزود: بانک مرکزی خط اعتباری ویژه‌ای را در حمایت از این واحدها در نظر گرفته و سعی ما بر این است تا از دامداری‌های سنتی و صنعتی که نیازمند تأمین سرمایه در گردش هستند، حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

شهریار تقویت خط تولید و عرضه محصولات را با توان مضاعف یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا این پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها را به صورت همه‌جانبه انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع