به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، یاسر عبداللهی‌عابد عصر چهارشنبه در بازدید از اراضی کشاورزی اردبیل اظهار کرد: سالانه ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل به عنوان قطب تولید این محصول تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از نیاز کشوراست که باید طبق تلاش‌های به عمل آمده در زمینه تولید بذر خودکفا شویم. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، یاسر عبداللهی‌عابد عصر چهارشنبه در بازدید از اراضی کشاورزی اردبیل اظهار کرد: سالانه ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل به عنوان قطب تولید این محصول تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از نیاز کشوراست که باید طبق تلاش‌های به عمل آمده در زمینه تولید بذر خودکفا شویم.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد رغبت در میان کشاورزان جهت استفاده از بذر بومی افزود: مرز تحقیقات سیب‌زمینی استان اردبیل نقش اساسی در تولید بذرهای اصلاحی و واریته‌های مرغوب دارد که در این راستا کشاورزان باید اطمینان یابند استفاده از بذر بومی خوب و باکیفیت به اقتصاد استان اردبیل کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به تدوین برنامه ۵ ساله تولید بذر اشاره کرد و ادامه داد: تدوین این برای تولید ۱۸۰ هزار تن بذر سیب‌زمینی در استان اردبیل اقدام ارزشمندی است که به همین منظور جهاد کشاورزی استان پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده است.

عبداللهی با بیان اینکه استفاده از تمامی ظرفیت استان برای تولید بذر سیب‌زمینی امری لازم و ضروری است، گفت: تولید بذر در استان اردبیل علاوه بر جلوگیری از گردش مالی استان از ورود آلودگی‌های میکروبی نیز جلوگیری می‌کند که در این زمینه جهاد کشاورزی باید برنامه‌های اساسی در دستور کار داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع