الله وردی محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت مغان یکی از بنگاه های مهم اقتصادی کشور است که در حوزه صنایع نیز فعالیت می کند گفت: کارخانه ی بزرگ قند، لبنیات، تولید بذر و پرس میوه و بذر از جمله کارخانه هایی است که در این […]

الله وردی محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت مغان یکی از بنگاه های مهم اقتصادی کشور است که در حوزه صنایع نیز فعالیت می کند گفت: کارخانه ی بزرگ قند، لبنیات، تولید بذر و پرس میوه و بذر از جمله کارخانه هایی است که در این مجموعه فعال هستند.

وی گفت: بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با ظرفیت تولید روزانه پنج تن، فعال است.

مدیر روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: در همین راستا و در جهت حمایت از کشاورزان، خرید چغندر از کشاورزان در دستور کار شرکت است که در نهایت با انتقال این محصول به کارخانه، محصول استراتژیک شکر در مجموعه تولید می شود.

محمدی با اشاره به ظرفیت تولید روزانه ۱۸۰ تن شیر در شرکت کشت و صنعت مغان گفت: شیر پاستوریزه، ماست، کره، دوغ، شیرخشک و خامه از عمده محصولات لبنی تولیدی در شرکت است.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی در این مجموعه به کشورهای مختلفی از جمله پاکستان، عراق، افغانستان و کشورهای افریقایی صادر می شود، گفت: شرکت کشت و صنعت مغان در تولید بذر مورد نیاز کشاورزان نیز فعالیت های موصری داشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به سیاست وزارت جهادکشاورزی برای تولید محصولات استراتژیک گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در تولید تمامی محصولات زراعی از جمله گندم، جو و…، رکورد زده است.

محمدی با بیان اینکه یکی از بزرگترین گاوداری های کشور در شرکت کشت و صنعت مغان فعال است گفت: ما بیش از ۲۰ هزار گاو سنگین داریم که با تولید روزانه بیش از ۲۳۰ تن شیر رکورددار است و در صورت تامین نهاده های دامی این رقم افزایش خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصای کشور است گفت: امیدواریم با حمایت دولت، این شرکت همچنان در دست دولت باقی بماند.

انتهای پیام/

منبع