شرکت ملی پارس از جمله قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و دامی است که از پتانسیل‌ بالایی برای تولید محصولات مختلفی مانند گلرنگ و بذر ۷۰۴ برخورددار است.

به گزارش آذرمغان، شرکت ملی پارس یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و دامی در شمال غرب کشور است که از پتانسیل‌ فراوانی جهت تولید محصولات مختلف برخورددار است؛ محصولاتی که از سالم‌ترین‌ و مرغوب ترین تولیدات در منطقه به شمار می رود.

وجود این پتانسیل ها نشان از ظرفیت و توانمندی بالقوه حوزه کشاورزی شرکت ملی پارس در رونق و توسعه، درآمد زایی و ایجاد اشتغال و هدف گذاری برای تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین دارد.

تولید بذر گلرنگ بعنوان یکی از دانه‌های روغنی که برای اولین بار در شرکت ملی پارس رواج یافته است از جمله تولیداتی است که تمام مراحل کاشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه در شرکت ملی پارس انجام می شود.

شرکت ملی پارس علاوه بر تولید انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و دامی، انواع بذور کشاورزی را نیز تولید می کند، که بر اساس این گزارش، بذر ذرت رقم ۷۰۴ با استفاده از روش دانش بنیان اینبرید لاین والدین (پایه پدری و مادری) برای اولین بار در شرکت ملی پارس تولید و برای کشت در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پارس در این باره می گوید: بذر ذرت هیبرید پیش‌تر در انحصار خارجی‌ها بود و با هزینه های گزاف از خارج کشور تهیه می‌شد، اکنون توسط شرکت ملی پارس با هزینه پایین و کیفیتی بالا تولید و برای کشاورزان سراسر کشور عرضه می‌شود.

حمید صولت به تولید بذر هیبرید کلزا باهمکاری شرکت اورالیس فرانسه برای نخستین بار در شرکت پارس اشاره کرد و افزود: تولیدات این شرکت در سالیان اخیر به بیشترین میزان در طول مدت فعالیت خود رسیده است و این موفقیت‌های شرکت ملی پارس در زمینه تولید محصولات کشاورزی مدیون پرسنل و کارگران زحمتکش شرکت هستیم.

وی، تبدیل اراضی دیم به آبی، تولید بذور مختلف و حرکت به سمت و سوی تولیدات دانش بنیان را از اهداف و طرح‌های پیش روی شرکت ملی پارس دانست و گفت: تلاش ما در مجموعه کشت و صنعت پارس بر این است تا در عین حال که در تولید محصولات کشاورزی جزء اولین ها در منطقه باشیم، اشتغالزایی، امنیت شغلی، رفاه، پاداش و حقوق را نیز برای پرسنل فراهم کنیم تا از این بابت دغده ای در شرکت نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس تاکید کرد که تکریم نیروی انسانی و حفظ شان و جایگاه رفیع پرسنل به عنوان سرمایه اصلی مجموعه جزو اولویت های اصلی این شرکت است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مرتضی بری