عاملی، استاندار اردبیل گفت: ۶۰ کیلومتر منطقه بحرانی و گلوگاهی راه‌ آهن هنوز نیازمند تأمین اعتبار و سرعت اجرای کار بیشتر است که امیدواریم در این مسیر طولانی که حتی چندین تونل و پل هنوز آغاز نشده، شاهد اتصال راه آهن اردبیل به مرکز کشور باشیم.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما برنامه تحول صنعتی استان را بر اساس آمایش سرزمینی هدف‌گذاری کردیم تا در اسفندماه برای دو سال پیش رو این برنامه تحولی در حوزه اقتصادی با اولویت کشاورزی، صنعت و گردشگری برای استان اردبیل فراهم آید.

وی راه میانبر در توسعه و پیشرفت کشور را تکیه بر صنایع کوچک، متوسط و صنایع مادر اعلام کرد و گفت: ما از تمام اختیارات استانی در جهت حمایت از کارآفرینان و صنعتگران استفاده می کنیم و قرار است در سال‌ آینده نیز با راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت این حمایت‌ها به صورت همه‌جانبه و با تأمین اعتبار مورد نیاز انجام شود.

استاندار اردبیل افزود: در کنار تدوین سند توسعه استان، سند اشتغال نیز که بیشترین محور آن در بخش صنعت خواهد بود، تهیه و تدوین خواهد شد تا متناسب با بودجه ۱۴۰۱ زمینه اشتغالزایی و حضور سرمایه‌گذاران را شاهد باشیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما از صنایع با اشتغالزایی زیاد و در عین حال متناسب با وضعیت بومی استان استقبال می کنیم و سعی ما بر این است تا فعالان این بخش با دلگرمی و رغبت بیشتر در این زمینه حاضر شده و توان تولیدی خود را به کار گیرند.

وی ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه صنایع فناورمحور را یادآور شد و اضافه کرد: باید در عرصه تولید به عنصر صادرات و بازاریابی نیز توجهی جدی داشته باشیم.

عاملی ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران را یادآور شد و بیان کرد: با تجهیز فرودگاه و همچنین تکمیل بزرگراه و راه‌ آهن سعی بر این است تا این زیرساخت‌ها برای مشارکت سرمایه‌گذاران فراهم آید.

وی طولانی شدن اجرای راه آهن اردبیل را یکی از دغدغه‌های جدی برشمرد و ادامه داد: ۶۰ کیلومتر منطقه بحرانی و گلوگاهی راه‌ آهن هنوز نیازمند تأمین اعتبار و سرعت اجرای کار بیشتر است که امیدواریم در این مسیر طولانی که حتی چندین تونل و پل هنوز آغاز نشده، شاهد اتصال راه آهن اردبیل به مرکز کشور باشیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در شمال استان نیز سعی بر این است تا اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و آذربایجان به عنوان یک پروژه استراتژیک مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن جاده‌های ترانزیتی پارس‌آباد و بیله‌سوار به سمت مرکز استان و مرکز کشور به سرعت عملیاتی شود.

انتهای پیام/