رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اردبیل مطالبات صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در ۱۰ بخش گردآوری و در اختیار مسئولان نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت تا با هماهنگی بانک‌های عامل و همچنین صندوق‌های مالی زمینه تأمین بخشی از این نقدینگی با هدف تقویت تولید فراهم آید. وی تصریح کرد: شرایط مناسبی را در بخش […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اردبیل مطالبات صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در ۱۰ بخش گردآوری و در اختیار مسئولان نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت تا با هماهنگی بانک‌های عامل و همچنین صندوق‌های مالی زمینه تأمین بخشی از این نقدینگی با هدف تقویت تولید فراهم آید.

وی تصریح کرد: شرایط مناسبی را در بخش سرمایه‌گذاری در استان اردبیل شاهد هستیم که امیدواریم با احساس مسئولیت و همچنین رفع موانع پیش رو در این حوزه بتوان پشتیبانی های لازم را از بخش صنعت، تولید و تجارت انجام داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل به آخرین وضعیت صادرات استان در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: ۱۹۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گمرکات استان تا آخر شهریورماه انجام شده که در نیمه دوم سال این رقم افزایش خواهد یافت.

صادقی افزود: پیش‌بینی می کنیم امسال رقم نهایی صادرات استان از مرز ۳۵۰ میلیون دلار فراتر رود که بازارهای هدف نیز در این بخش قابل توسعه و تحول است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رقم صادرات ثبت شده در سال گذشته ۲۷۲ میلیون دلار بوده که به نسبت آمار نیمه اول سال گذشته با امسال یک جهش ۱.۵ برابری را در این بخش شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اضافه کرد: فراتر از صادرات سیب‌زمینی که هم اکنون رقم آن به کمتر از ۴۰ درصد رسیده، ما صادرات مصنوعات پلاستیکی، ام. دی. اف، میلگرد و شمش آهن را نیز از گمرکات استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: همچنان صادرات محصولات صنعتی از گمرکات استان، صنایع فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی در اولویت برنامه‌ریزی ها و هدف‌گذاری هاست که قطعا در این زمینه راهبرد دولت سیزدهم نیز مورد توجه قرار می گیرد.

صادقی ادامه داد: در نیمه اول امسال در بخش واردات نیز کاهش ۳۱ درصدی را در ورود محصولات مختلف شاهد هستیم که اکثر این واردات مربوط به خط تولید واحدهای تولیدی و ماشین‌آلات صنعتی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با تلاش همه‌جانبه در کنار افزایش صادرات، واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات کارخانه‌ها با هدف رونق تولید رقم بخورد.

انتهای پیام/

منبع