رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال تولیدات محصولات کشاورزی اردبیل از مرز 4 میلیون و 500 هزار تن رد شد که در مقایسه با پنج سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است.

خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: امسال تولیدات محصولات کشاورزی اردبیل از مرز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رد شد که در مقایسه با پنج سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی به عنوان یک اصل اساسی در ارتباط با حل بحران آب است که در این زمینه تلاش بر این است که با بهره گیری از آخرین تکنولوژیها و فناوری های نوین مشکلات موجود در بخش کشاورزی را برطرف کرده و استان اردبیل را به جایگاه شایسته در بخش کشاورزی برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید صد درصد سورگوم بذری و کلزای کشور در استان نشان از ارتقای تولیدات کشاورزی استان است که در صورت حمایت از کشاورزان و تعاملات همه جانبه با آنان و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی می توانیم استان اردبیل را در رشد اقتصادی به جایگاه مطلوب برسانیم.

نیکشاد ضمن اشاره به اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح شبکه های آبیاری فرعی و زهکشی در استان برای ۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیان کرد: در حوزه آب و خاک اراضی کشاورزی استان نیز در استان اقدامات بسیار قابل توجهی انجام یافته است و تمام تلاش ما بر گسترش این فعالیت ها است.

وی با اشاره به افزایش ۵ هزار و ۸۷۴ دستگاه انواع ماشین آلات به بدنه کشاورزی استان نیز بیان کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی از دیگر برنامه های حائز اهمیت در این زمینه است که در این زمینه با خاطیان امر برخورد قانونی به عمل می آید و تلاش و جدیت ما جلوگیری از چنین اقداماتی است.

انتهای پیام/