مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۹۹ واقعه ولادت و چهار هزار و ۳۰ واقعه وفات، امسال در کردستان به ثبت رسیده که روند هر دو واقعه کاهشی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایرنا، علی جوکار اظهار داشت: ثبت ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش  یافته است که براین اساس، نرخ خام حاصل از ثبت ولادت ۱۳.۷ در هزار است.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۵۴۱ مورد تولد در شهر و سه هزار و ۵۸ مورد در روستاها بوده، افزود: ۶ هزار و ۴۷ نوزاد پسر و پنج هزار و ۵۵۲ نوزاد دختر در این مدت به دنیا آمده‌اند که نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در مقابل هر ۱۰۰ دختر حدود ۱۰۹ پسر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان درباره میانگین سن مادران اظهار داشت: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با حدود ۳۰.۴  درصد است.

جوکار درباره فراوانی نوزادان گفت: محمد، آیهان، شاهان، آراد و هیراد از نام های  پرتکرار پسران و آنیا، دلوین، نیلا، ماهلین و سدنا از نام های پرتکرار دختران است.

کاهش وفات در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به ثبت مرگ چهار هزار و ۳۰ شهروند در استان اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۹  درصد کاهش دارد که براین اساس نرخ خام وفات ثبت شده ۵.۴ در هزار است.

جوکار افزود: ۲ هزار و ۷۱۳ نفر از متوفایان در شهرها و هزار و ۳۱۷ نفر هم در روستاهای استان بوده و تعداد وفات ثبت شده مردان ۲هزار و ۳۲۳ و زنان هم یک هزار و ۷۰۷ مورد بوده است.

وی درباره میانگین سنی فوت شدگان اظهار داشت: میانگین سن مردان فوت شده :۶۳.۹۴ سال و زنان ۶۹.۹۷ سال بوده است.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

منبع