به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایرنا، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: این توقف در فعالیت حضوری مدارس سبب شد تا در سال گذشته شاهد ۳ میلیون شکست تحصیلی در کشور باشیم. وی با اشاره به موثر بودن تلاش های انجام شده برای حل […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایرنا، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: این توقف در فعالیت حضوری مدارس سبب شد تا در سال گذشته شاهد ۳ میلیون شکست تحصیلی در کشور باشیم.

وی با اشاره به موثر بودن تلاش های انجام شده برای حل این مشکلات پس از اتمام دوران کرونایی، اعلام کرد: دانش آموزان کشور در این دوره با برپایی جشنواره علامه حلی موفق به کسب ۲۰ مدال طلا شدند در حالی که دوره بیش از آن ۷ مدال طلا گرفته بودند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بخشی از پیشرفت های موجود در بدنه کشور، ناشی از تلاش های نسل جدید است اما ما از آنها عقب افتاده ایم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان ما امروز پژوهشگر هستند و باید به جای اینکه بخواهیم برای آنها نقش استاد را بازی کنیم باید آنها را همراهی کنیم.

 توقف فعالیت حضوری مدارس در دوران کرونا آسیب‌های اجتماعی را افزایش داد

۵۰۰ هزار مترمربع به فضای دانشگاه فرهنگیان اضافه شد

وزیر آموزش و پرورش به توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان، کمبود فضا بود که امسال ۵۰۰ هزار مترمربع به این فضا افزوده و نیاز ۴۰ هزار نیروی این دانشگاه تامین شده است.

وی با بیان اینکه تربیت معلم بسیار مهم و از جایگاه ممتازی برخوردار است، گفت: دانشگاه فرهنگیان به ماموریت گرایی تبدیل شده و این مرکز آموزش عالی در ابعاد گوناگون مورد تقویت و حمایت قرار دارد.

نوری با اشاره به اینکه شاخص های آموزش و پرورش با فعالیت های فرهنگیان و معلمان ارزیابی می شود، اظهار داشت: صاحب نظران،‌ اولیاء و آحاد مختلف مردم، معلمان، مدارس و آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار می دهند که شاخص مهم این حوزه معلم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: امروز با همت دولت سیزدهم، محورهایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و طرح رتبه بندی معلمان و تحول در کتاب های درسی اجرا شده است.

نوری توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای در جوار صنعت مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری در خصوص راه اندازی هنرستان های هم جوار صنعت هستند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۶۰۰ هزار معلم و پنج میلیون دانش آموز بسیجی در کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش اتحاد و هم افزایی مسئولان استان بوشهر در حل مشکلات آموزش و پرورش را مورد ستایش قرار داد و اظهار کرد: تحقق مطالبات آموزش و پرورش در دستور کار و پیگیری های استاندار، دستگاه های اجرایی و با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همراه شده که این نوع توجه قابل تقدیر و ستایش است.

انتهای پیام/
منبع خبر: ایر نا