جابر جهان‌بین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در نشستی که مسئولان کشت و صنعت مغان با معاونان وزارت جهاد کشاورزی داشتند، مقرر شده تا این مجموعه و بنگاه اقتصادی به مرکز تولید نهال برای باغات کشور تبدیل شود. وی ضرورت توجه به تولید نهال‌های با کیفیت با رویکرد دانش‌بنیان را در […]

جابر جهان‌بین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در نشستی که مسئولان کشت و صنعت مغان با معاونان وزارت جهاد کشاورزی داشتند، مقرر شده تا این مجموعه و بنگاه اقتصادی به مرکز تولید نهال برای باغات کشور تبدیل شود.

وی ضرورت توجه به تولید نهال‌های با کیفیت با رویکرد دانش‌بنیان را در این مجموعه یادآور شد و تصریح کرد: سه هزار هکتار از باغات کشت و صنعت مغان در مرحله گل‌دهی است و با توجه به تأخیر یک ماهه امیدواریم تولید محصولات سردرختی در کشت و صنعت مغان از ماه آینده آغاز شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: برداشت محصول از باغات کشت و صنعت مغان با گوجه سبز آغاز شده و تا آبان ماه با برداشت فندق ادامه پیدا می کند.

جهان‌بین افزود: در این مجموعه تولید ۳۶ گونه محصولات باغی را در قالب ۱۱ بسته باغی شاهد هستیم که گیلاس، آلبالو، زردآلو، گوجه سبز، هلو، شلیل و… از جمله این محصولات سردرختی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز پارس‌آباد به کشت محصولات متنوع باغی رفته که سالانه در این شهرستان بیش از ۱۰۰ هزار تن محصولات سردرختی متنوع تولید و روانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف می شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد حمایت از باغداران و طرح‌های توسعه‌ای را در این بخش به ویژه در پایاب سد خداآفرین یادآور شد و اضافه کرد: تلاش ما بر این خواهد بود تا با حمایت تولیدکنندگان و باغداران زمینه ایجاد تحول را در این بخش فراهم کرده و پارس‌آباد را به تولید محصولات سردرختی در سطح استان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

منبع