نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ واحد گلخانه‌ای در استان اردبیل فعال نبوده ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همراهی سرمایه‌گذاران در تولید محصولات متنوع صیفی، ‌ قارچ، گیاهان زینتی و گل رز توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای را شاهد هستیم. وی از احداث و بهره‌برداری از […]

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ واحد گلخانه‌ای در استان اردبیل فعال نبوده ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همراهی سرمایه‌گذاران در تولید محصولات متنوع صیفی، ‌ قارچ، گیاهان زینتی و گل رز توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای را شاهد هستیم.

وی از احداث و بهره‌برداری از ۱۳۰ هکتار گلخانه در استان در یک دهه اخیر خبر داد و تصریح کرد: توسعه واحدهای گلخانه‌ای با سرعت در حال انجام است و تولید ۳۰ هزار تن محصولات متنوع همراه با صادرات آنها را در این استان شاهد هستیم.

۲۳۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان در حال اجرا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار توسعه بخش گلخانه‌ای، تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز از دیگر رویکردها است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش عملکردی را در استان شاهد نبودیم ولی به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون ۲۳۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان با اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال اجرا است.

تقی‌زاده به تولید جهشی محصولات کشاورزی در ابعاد مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در بخش تولید، بهره‌وری، تجهیز و توسعه امکانات و همچنین تقویت دانش کشاورزی رشد چشمگیری را در ۴۴ سال اخیر نسبت به قبل از انقلاب شاهد هستیم.

وی تولید ۳۶۶ هزار تن محصولات باغی را در استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب این میزان تولید کمتر از ۴۵ هزار تن بوده است.

تقی‌زاده به رشد محصولات زراعی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در تولید غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و دیگر محصولات زراعی ظرفیت تولید را از ۷۳۲ هزار تن قبل از انقلاب، هم اکنون به بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن ارتقا داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد تولید محصولات دامی اعم از شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید، عسل و تخم مرغ نیز اضافه کرد: ۱۴۰ هزار تن ظرفیت تولید قبل از انقلاب در این حوزه به ۳۴۵ هزار تن افزایش یافته است.

۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سند تک برگی مجهز شدند

تقی‌زاده تولید ۱۰ هزار تن آبزیان و یک‌هزار تن گیاهان دارویی را در استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: این میزان تولید در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی رشد سه تا چهار برابری را نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون در این استان به ۲.۳۷ صدم درصد افزایش یافته و در بخش بهسازی کانال‌های آبیاری نیز یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر اجرای طرح‌های ضربتی را در این استان شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ یک از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز نشده بود که این سامانه هم اکنون در ۱۰۶ هکتار از اراضی استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی به احداث شبکه‌های فرعی آبیاری در ۳۲ هزار از اراضی استان اشاره کرد و گفت: در تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی وضعیت مطلوبی را با توسعه ۲۲ هزار هکتار اراضی شاهد هستیم و همچنان تلاش بر تقویت این حوزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سنددار شدن اراضی کشاورزی نیز خبر داد و افزود: ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سند تک برگی مجهز شدند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار