سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۵ طرح صنعتی در استان اردبیل برای بازگرداندن منابع حاصل از مولدسازی به پروژه‌های زیرساختی استان مبنای کار قرار گرفته و به دنبال تحقق طرح اشتغال‌زایی ۱۲ هزار نفری با توسعه ۱۵ طرح صنعتی هستیم. وی با اشاره به اینکه شاخص […]

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۵ طرح صنعتی در استان اردبیل برای بازگرداندن منابع حاصل از مولدسازی به پروژه‌های زیرساختی استان مبنای کار قرار گرفته و به دنبال تحقق طرح اشتغال‌زایی ۱۲ هزار نفری با توسعه ۱۵ طرح صنعتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شاخص اقتصادی استان نیازمند برنامه‌ریزی برای رسیدن به وضعیت مطلوب است، بیان کرد: به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌های استان در شاخص‌های مختلف هستیم و با توجه به اینکه استان اردبیل رتبه ۲۴ تا ۲۶ در اکثر شاخص‌های اقتصادی دارد باید برنامه‌ریزی اساسی در این زمینه داشته باشیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف استان به اردبیل اعتبار اختصاص یافته بود در حالی که هم‌اکنون در طول دولت سیزدهم چهار هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص جدید نیز گرفته شده و یک هزار میلیارد تومان نیز از محل تهاتر نفت اختصاص می‌یابد.

عاملی ادامه داد: نیازمند تامین شش هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم و در بخش گردشگری نیز احداث هتل و جذب گردشگر خارجی با تقویت زیرساخت‌های مد نظر در دستور کار است و درصدد هستیم در بخش صنعت نیز اشتغال‌زایی برای ۱۲ هزار نفر را هدفگذاری کنیم که به همین منظور انتظار می‌رود شش هزار میلیارد تومان تسهیلات و منابع از سوی بانک‌ها تامین شود.

استاندار اردبیل افزود: هدفگذاری برای افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی هدفگذاری شده و از این محل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای استان تولید ثروت خواهد شد که به همین منظور تکمیل پایاب سد خداآفرین به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم و اساسی مد نظر است.

عاملی گفت: تامین مالی پروژه‌ها از ظرفیت ردیف‌های بودجه‌ای محقق شده و به همین منظور یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای استان تامین می‌شود که از اهم این پروژه‌ها می‌توان به راه‌آهن اردبیل اشاره کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار