به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسن قبادی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با تشریح اهم عملکرد این معاونت از ابتدای دولت سیزدهم اظهار کرد: توسعه و ارتقا زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی در دانشگاه مورد تاکید است و همچنین مراکز مهارت‌های بالینی در بیمارستان‌های آموزشی و دانشکده‌ها تجهیز و راه اندازی می‌شود. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حسن قبادی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با تشریح اهم عملکرد این معاونت از ابتدای دولت سیزدهم اظهار کرد: توسعه و ارتقا زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی در دانشگاه مورد تاکید است و همچنین مراکز مهارت‌های بالینی در بیمارستان‌های آموزشی و دانشکده‌ها تجهیز و راه اندازی می‌شود.

وی به تدوین و اجرای شیوه نامه جامع فرآیند یاددهی-یادگیری در کمیته برنامه ریزی درسی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسات مختلفی با اعضای هیئت‌علمی و مدیران گروه‌های علوم پایه دانشگاه تشکیل و ارزیابی‌های لازم صورت گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن تاکید بر راه اندازی رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تصریح کرد: راه اندازی رشته‌های پرستاری کودکان و سایر رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دستیاری قلب، مورد پیگیری قرار گرفته و بازدیدهای وزارتی جهت بررسی امکان راه اندازی این رشته‌ها در دانشگاه انجام شده است.

قبادی بیان کرد: تعداد ۳۸ نفر در ۷ رشته تخصصی در دوره‌های دستیاری و مجموعاً ۵۲ نفر در ۱۰ رشته دوره‌های کارشناسی ارشد، ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۲۰ دانشجوی پزشکی تبعه پاکستان و یک دانشجوی دندانپزشکی تبعه عراق در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل وجود دارند.

وی به به افتخارآفرینی دانشگاه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، دانشجویان دانشگاه موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره، دو مدال برنز و ۵ دیپلم افتخار شدند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اجرای طرح تحول و نوآوری در آموزش در بسته‌های اعتباربخشی حائز رتبه ۸ کشوری و در توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های نسل سوم موفق به کسب رتبه ۶ کشوری شده است.

معاون آموزشی دانشگاه، توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی و تدوین برنامه استراتژیک حوزه‌های مرجعیت علمی را از برنامه‌های دیگر این معاونت برشمرد و افزود: در موضوعاتی مانند سرطان‌های گوارش، عوامل تعیین کننده اجتماعی سلامت، آموزش بهداشت و ارتقا سلامت و بیماری‌های انتقالی از بندپایان، برنامه استراتژیک، تدوین و به وزارت بهداشت ارسال شده است.

قبادی بیان کرد: از شروع فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۱۶ نفر عضو هیئت‌علمی در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی و بیش از ۳۵ نفر متخصص و فوق تخصص جهت انجام تعهدات خدمتی در رشته‌های مختلف در دانشگاه، جذب و بکارگیری شده است.

انتهای پیام/

منبع