به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رامین صادقی ظهر دوشنبه در بازدید کارگاه قالیبافی ندامتگاه مرکز استان اردبیل اظهار کرد: فرش دستباف اردبیل در کشور از شهرت و مطلوبیت خاصی برخوردار است و باید این برند در سطح جهانی معرفی شود. وی تحقق این امر را در گرو همت فعالان و هنرمندان این عرصه دانست […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رامین صادقی ظهر دوشنبه در بازدید کارگاه قالیبافی ندامتگاه مرکز استان اردبیل اظهار کرد: فرش دستباف اردبیل در کشور از شهرت و مطلوبیت خاصی برخوردار است و باید این برند در سطح جهانی معرفی شود.

وی تحقق این امر را در گرو همت فعالان و هنرمندان این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای رونق این صنعت در اردبیل برنامه‌های مدونی را پیش بینی کرده که امیدواریم با تحقق این برنامه‌ها گامی بزرگ و عملیاتی در معرفی هنر صنعت فرش در اردبیل برداشته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر اینکه در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در زمینه توسعه تولید فرش دستباف و ایجاد اشتغال پایدار باید وارد عمل شویم، تصریح کرد: هنر قالیبافی یکی از هنرهای قدیمی ایران است و استان اردبیل نیز در کنار برخی از شهرها توانسته در زمینه تولید فرش دستباف طرح‌های منحصربفرد خود را به دنیای این صنعت معرفی کند.

صادقی از اجرای ۹ طرح خاص فرش از جمله ریزه ماهی، تک گول، کله قوچ، سوماق، خرک یورچی، شیروان، کناره قیچی و ثبت آنها به نام اردبیل خبر داد و یبان کرد: از نوع گره، شانه و طرح بافته شده می‌توان فهمید این فرش در استان اردبیل بافته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به همراه رئیس اداره فرش و کارشناسان مربوط به اداره فرش دستباف این سازمان در بازدید کامل از کارگاه قالیبافی ندامتگاه اردبیل، ضمن گفتگو با مددجویان قالیباف، از نحوه بافت قالی و مواد اولیه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در پایان بازدید تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با زندان مرکزی استان در زمینه تولید فرش دستباف و معرفی سرمایه گذار منعقد شد.

انتهای پیام/

منبع