بهنام صحرانورد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: استان اردبیل در بحث بیکاری، حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در رتبه‌های بالای کشوری است و همواره از مؤلفه‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دور بوده است. وی آشفتگی بصری در ورودی شهرها و نابسامانی در اجرای طرح‌های مختلف زیربنایی را […]

بهنام صحرانورد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: استان اردبیل در بحث بیکاری، حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در رتبه‌های بالای کشوری است و همواره از مؤلفه‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دور بوده است.

وی آشفتگی بصری در ورودی شهرها و نابسامانی در اجرای طرح‌های مختلف زیربنایی را یادآور شد و تصریح کرد: در کنار فرسودگی بازار تاریخی اردبیل و نیمه‌تمام ماندن بسیاری از پروژه‌های اساسی، هر روز وعده‌های جدیدی را برای تکمیل راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها و خروج اردبیل از بن‌بست می‌شنویم ولی تاکنون این وعده‌ها به نتیجه نرسیده و در روی کاغذ مانده است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل نمونه این وعده‌های بی‌ثمر را اتمام راه آهن با نصب روزشمار و تاریخ معین شده اعلام کرد و گفت: نه تنها این وعده‌های داده شده و موعد مقرر به سرانجام خوشایندی نرسیده بلکه در افکار عمومی نوعی بی‌اعتمادی ایجاد کرده است.

صحرانورد به معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی جاری اشاره کرد و افزود: نه تنها هیچ برنامه‌ای در این حوزه اعلام نشده بلکه زیرساخت‌ها نیز فراهم نیست و قطعا با گذر یک سال میلادی ما هیچ فایده و نتیجه‌ای را از برگزاری این رویداد نخواهیم برد.

وی به شاخص‌های نگران‌کننده توسعه استان و عقب‌ماندگی‌ها در جذب اعتبارات و بودجه‌های ملی اشاره کرد و ادامه داد: در نان، آرد، سوخت، انرژی و حوزه‌های رفاهی و معیشتی وضعیتی بهتر از جایگاه ۲۵ کشوری نداریم و این شرایط به هیچ وجه پسندیده سابقه این استان در تاریخ تحولات کشورمان نیست.

صحرانورد مدیران استانی را به تلاش مضاعف همراه با شفاف‌سازی و بیان واقعیت‌ها فراخواند و خاطرنشان کرد: نباید مردم را نامحرم بدانیم بلکه بهتر است با بیان واقعیت‌ها، اصلاح امور و همچنین کارآمدی بیشتر، مشکلات و نارسایی‌های استان را با نگاه علمی برطرف کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار