رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی از توزیع ۲۰۰۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح محله همدل بین نیازمندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آذرمغان، حجت الاسلام حمید بهاری صبح دوشنبه در حاشیه آماده‌سازی بسته‌های معیشتی در قالب کمک مومنانه در گرمی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای مواسات و همدلی اظهار کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، و در راستای اجرای طرح اثرگذار محله همدلی، امامان محله و شورای هیئت مذهبی گرمی، به منظور کمک به نیازمندان اقدام به تهیه و توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی و ۴۰۰ پرس غذای گرم در میان خانواده‌های نیازمندان کرده است.

وی افزود: این حرکت خیرخواهانه یک فرصت تربیتی و اجتماعی است تا بتوانیم بخشی از آلام و خسارات خانواده‌های نیازمند و آسیب پذیر در پدیده کرونا را برطرف کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی تصریح کرد: تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰۰ بسته غذایی شامل، برنج، ماکارونی، سویا، رب گوجه و حبوبات و همچنین تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰۰ هزار اقلام بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی و دستکش بخشی دیگر از فعالیت‌های تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی گرمی در راستای کمک به نیازمندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های امامان و تشکلهای دینی در این بخش را نشان از مسئولیت پذیری و تعهد آنان بوده است، تصریح کرد: بر اساس متون متعدد روایی، مواسات و همیاری یکی از مهم‌ترین بایسته‌های رفتاری شیعیان در مقطع آخرالزمان شمرده شده است و این امر از آن رو است که شدت ابتلائات و سختی‌ها در این مقطع زمانی به اوج خود می‌رسد و در چنین شرایطی هرکس به اندازه توان خویش باید به امور همنوعش رسیدگی کند و خود را به بی تفاوتی نزند.

حجت الاسلام بهاری خاطر نشان کرد: این بیماری باعث عزادار شدن بسیاری از افراد جامعه و همچنین منجر به تعطیل شدن کسب و کار بخش قابل توجهی از جامعه شده است. که بیشترین سختی را قشر متوسط و ضعیف جامعه متحمل شده است. از این رو لازم است اقشار گوناگون و مجموعه‌های مختلف مردم دست به دست هم دهند تا با کار گروهی و جمعی، بخشی از دردها و مشکلات مردم را التیام بخشند.

وی گفت: طلاب و روحانیون در کنار سایر آحاد جامعه بلافاصله پس از انتشار ویروس کرونا با درک شرایط حساس جامعه با روش‌های مختلف در کنار مردم قرار گرفتند تا امید در جامعه تزریق شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی تاکید کرد: مهمترین رسالت روحانیت در شرایطی که دشمنان با استفاده از رسانه‌های استکباری به دنبال تزریق نا امیدی و تفرقه و نگرانی در جامعه بودند وظیفه ما تقویت خودباوری و ایجاد امید بود.

انتهای پیام/