معرفت آذری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال این توزیع نهاده‌ها اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره به نرخ دولتی و در بین جامعه عشایری انجام شده تا به مصرف دام برسد. وی به خسارت وارده به جامعه عشایری بر اثر خشکسالی شدید در سال زراعی جاری […]

معرفت آذری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال این توزیع نهاده‌ها اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره به نرخ دولتی و در بین جامعه عشایری انجام شده تا به مصرف دام برسد.

وی به خسارت وارده به جامعه عشایری بر اثر خشکسالی شدید در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: خشکسالی به حدی بالا بوده که عشایر در تأمین علوفه حتی در مراتع خود با مشکل روبه‌رو هستند و به همین دلیل مجبور شدند از خوراک دام به عنوان تأمین نهاده مورد نیاز استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: برای جبران خسارت وارده سهمیه خوراک دام اختصاص یافته به جامعه عشایری در پنج ماهه امسال افزایش یافته و قطعاً در نیمه دوم سال نیز در تلاش هستیم تا سهمیه بیشتری را برای جامعه عشایری تأمین کنیم.

آذری با رد شایعه کشتار دام مولد عشایری در کشتارگاه‌های استان افزود: به هیچ وجه عشایر اجازه نمی‌دهند تا دام مورد آنها کشتار شود هر چند که برخی از دلالان و واسطه‌گران در این زمینه وارد میدان شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری در قالب ۶۶ هزار جمعیت به عنوان ایل بزرگ شاهسون از اوایل مهرماه کوچ پاییزه خود را شروع می‌کنند تا به سمت قشلاقات مغان حرکت کنند.

آذری اضافه کرد: با تدابیر اندیشیده شده از سوی ستاد کوچ استان سعی خواهیم کرد تا به جامعه عشایری در مسیر کوچ پاییزه کمک‌رسانی کنیم تا بخشی از نیازهای آنها تأمین شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: شرایط خشکسالی در کوچ بهاره امسال بیشترین خسارت را به جامعه عشایری وارد کرده که امیدواریم با برنامه‌ریزی مسئولان امر نسبت به جبران این خسارت اقدام شده و بخش عظیمی از دام‌های جامعه عشایری در نیمه دوم امسال از جهت تغذیه مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع