به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بابک نخستین بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل در بین سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی، در شاخص متوسط زمان انتظار افراد برای واکسیناسیون و زمان نوبت دهی، رتبه اول را کسب کرده است که نشان از عملکرد مناسب در کلیه حوزه‌ها و واحدهای مربوطه می‌باشد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بابک نخستین بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل در بین سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی، در شاخص متوسط زمان انتظار افراد برای واکسیناسیون و زمان نوبت دهی، رتبه اول را کسب کرده است که نشان از عملکرد مناسب در کلیه حوزه‌ها و واحدهای مربوطه می‌باشد.

وی با اشاره به نوبت‌های تزریق انواع واکسن کرونا افزود: تمامی واکسن‌هایی که برای گروه هدف تزریق شده اعم از سینوفارم، آسترازنیکا، اسپوتنیک و بهارات، دارای دو نوبت تزریق بوده و در فواصل مشخص شده انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: فاصله توصیه شده دو نوبت در واکسن‌های سینوفارم و بهارات ۲۸ روز، در واکسن آسترازنیکا ۸۴ روز و در واکسن اسپوتنیک ۲۸ الی ۹۰ روز می‌باشد و بجز واکسن اسپوتنیک که دوز اول و دوم با هم متفاوت است در بقیه واکسن‌ها، نوبت اول و دوم کاملاً مشابه هم هستند.

نخستین با اشاره به تأمین واکسن استان از سهمیه تعیین شده وزارت بهداشت ادامه داد: ممکن است در مقاطعی با کمبود واکسن در کشور و به تبع آن در استان مواجه باشیم که به محض ارسال از طریق وزارت بهداشت، فرآیند واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تنها مرجع اطلاع رسانی در خصوص واکسیناسیون، اطلاعیه‌های صادر شده از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بوده لذا از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم از توجه به اخبار با منابع غیر معتبر و غیر رسمی بخصوص در بحث واکسن هراسی پرهیز نمایند.

انتهای پیام/

منبع