بازار؛ گروه آب و انرژی: علی‌اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز در مراسم عملیاتی شدن اولین تفاهم‌نامه سه جانبه در خصوص نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی کشور با بیان اینکه سوخت رسانی فرایند ویژه‌ای است که در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: در این بخش شرکای تجاری […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: علی‌اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز در مراسم عملیاتی شدن اولین تفاهم‌نامه سه جانبه در خصوص نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی کشور با بیان اینکه سوخت رسانی فرایند ویژه‌ای است که در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: در این بخش شرکای تجاری متعددی داریم که تعداد زیادی از آنها در حمل و نقل زمینی فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای برای نوسازی نیاز است اقداماتی انجام شود، گفت: در تفاهم‌نامه ساخت ۵۰۰ نفتکش جاده‌ای در سال گذشته، بعد از گذشت ۱۰ ماه به راه‌اندازی و نوسازی این ناوگان رسیدیم و امیدواریم بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را برای نوسازی ناوگان داشته باشیم.

او با بیان اینکه روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر عرضه فرآورده‌های نفتی در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: ۷۰ درصد این انتقال توسط حمل و نقل زمینی انجام می‌شود.

تحویل ۵۰۰ دستگاه نفتکش جاده پیما برای تامین پایدار سوخت در کشور

گفتنی است۵۰۰ دستگاه نفتکش جاده پیما با هدف نوسازی ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای، اجرای طرح کهاب و تقویت ناوگان حمل و نقل تامین سوخت مایع نیروگاه‌های کشور تحویل شد.

میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این نفتکش‌ها ١٧۵٩ میلیارد تومان توسط بانک ملت و مابقی توسط شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان است. همچنین سهم ساخت داخل در این قرارداد ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار