به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری خود در ساختمان پنتاگون به طرح اتهامات تکراری علیه ایران پرداخت و گفت: ایران در حال دامن زدن به تنش‌هاست. آستین در این نشست از سفر آتی خود به منطقه غرب آسیا و کشور بحرین خبر داد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رویترز، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری خود در ساختمان پنتاگون به طرح اتهامات تکراری علیه ایران پرداخت و گفت: ایران در حال دامن زدن به تنش‌هاست.

آستین در این نشست از سفر آتی خود به منطقه غرب آسیا و کشور بحرین خبر داد و در این ارتباط افزود: ایالات متحده عمیقاً به امنیت خاورمیانه متعهد است.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای تهران، مدعی شد: علاوه بر جاه‌طلبی‌های هسته‌ای، ایران چالش‌های امنیتی جدی برای آمریکا و متحدانش دارد.

رئیس پنتاگون به تقابل اخیر بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در آب‌های منطقه نیز اشاره کرد و در این ارتباط گفت: ما از خود و منافع‌مان دفاع می‌کنیم. این نوع رفتار قابل تحمل نخواهد بود. ما آماده دفاع از منافع و شرکای خود هستیم.

وزیردفاع آمریکا در ادامه سخنانش به صف آرایی نظامیان روس در نزدیکی مرز اوکراین و آزمایش موشک ضد ماهواره روسیه در فضا نیز اشار کرد و در این ارتباط گفت: ما همچنان شاهد رفتارهای نگران‌کننده از سوی روسیه هستیم و حمایت «تزلزل‌ناپذیر» آمریکا از اوکراین ادامه خواهد داشت.

آستین در نشست خبری خود همچنین نسبت به آزمایش‌های موشکی روسیه و چین نیز ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

منبع