محمد مصباح در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: صندوق تعاون روستایی ایرانیان در فعالیت ۸۵ ساله خود توانسته در صحنه حمایت و پشتیبانی از کشاورزان و تولیدکنندگان در روستاها حضور موفقی را تجربه کند و قطعا فعالیت ما در شهرها هیچ نتیجه‌ای به همراه ندارد و در صدد توسعه باجه‌های خدمات‌رسانی […]

محمد مصباح در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: صندوق تعاون روستایی ایرانیان در فعالیت ۸۵ ساله خود توانسته در صحنه حمایت و پشتیبانی از کشاورزان و تولیدکنندگان در روستاها حضور موفقی را تجربه کند و قطعا فعالیت ما در شهرها هیچ نتیجه‌ای به همراه ندارد و در صدد توسعه باجه‌های خدمات‌رسانی در روستاها هستیم.

وی تصریح کرد: هر چند بانک مرکزی تهدید و فشار زیادی را برای تعطیلی صندوق آورد اما با تبیین ۱۰ محور قانونی فعالیت صندوق سعی کردیم با تمسک به قوانین و مقررات مصوب هیئت دولت فعالیت خودمان را ادامه داده و با برگزاری مجامع و حسابرسی شفاف فعالیت‌های صندوق را با گستردگی بیشتر ادامه دهیم.

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: این صندوق ۱۴۰ هزار نفر اعضای غیر کشاورز داشته که برای تعیین تکلیف آنها نیز مجوزهای لازم دریافت شده تا در آینده‌ای نزدیک فعالیت قانونی آنها را شاهد باشیم.

مصباح به فعالیت ۹۳ شعبه صندوق و ده‌ها باجه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: با همراهی دهیاری‌ها و شوراها با تأمین زمین آمادگی راه‌اندازی باجه‌های جدید را در روستاها داریم و در کنار آن در صدد راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی روستایی و فروشگاه‌های مصرف هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در گذشته صندوق با ضرر و زیان و برخی اقدامات غیرکارشناسی روبه‌رو بوده که با خروج از این شرایط سعی می‌کنیم فعالیت‌های صندوق را شفاف کرده و دیگر ضرر و زیانی را متوجه اعضا نکنیم.

مصباح اضافه کرد: قطعا با رویکردهای جدید به دور از فضای رقابتی با بانک‌ها سعی خواهیم کرد ساختار خود را به عنوان صندوق حمایتی در روستاها و مناطق عشایری مد نظر قرار دهیم تا اعتماد بیشتر اعضا را فراهم کنیم.

وی تقویت شبکه صندوق ایرانیان را در قالب تعاونی‌های روستایی یادآور شد و بیان کرد: منابع سازمان مرکزی باید به سمت صندوق هدایت شده و سه میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار بتوانند از خدمات مناسب و الکترونیکی این صندوق استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان ادامه داد: برای حمایت از فعالیت‌های مناسب سهامداران در صندوق استان اردبیل پنج میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق اردبیل قرار می‌گیرد و در کنار آن سعی ما بر این است تا پشتیبانی‌های لازم را از فعالیت‌های قانونی صندوق در استان انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع