به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، امیر سرتیپ علی حاجیلو عصر سه‌شنبه در مراسم معارفه فرمانده تیپ ۴۰ ارتش در اردبیل اظهار کرد: با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح ارتش در کنار سایر نیروها تلاش می‌کند تا با حضور در مناطق مختلف از مرزها، حیثیت و ناموس این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، امیر سرتیپ علی حاجیلو عصر سه‌شنبه در مراسم معارفه فرمانده تیپ ۴۰ ارتش در اردبیل اظهار کرد: با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح ارتش در کنار سایر نیروها تلاش می‌کند تا با حضور در مناطق مختلف از مرزها، حیثیت و ناموس این کشور دفاع کرده و اقتدار و عظمت ملت ایران را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح با هوشیاری و مراقبت جدی سعی دارد تا تمام تحرکات کشورهای منطقه و نیروهای خارجی حاضر در خلیج فارس را رصد کرده و اجازه کوچک‌ترین تعرضی را به کشورمان ندهد.

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش در شمالغرب کشور گفت: امروز نیروهای مسلح با آراستگی کامل به تجهیزات و امکانات نظامی و بالاتر از آن به قدرت ایمانی سعی دارد تا حافظ منافع این مرز و بوم باشد که در این بین تیپ ۴۰ با حضور قدرتمندانه در مناطق غرب کشور سعی دارند تا از اقدامات نفوذی و یا فعالیت‌های مربوط به قاچاق و سایر تحرکات جلوگیری کرده و به نوعی آرامش را در این مناطق برقرار کند.

حاجیلو تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش را تیپی دلاور هم در عرصه دفاع مقدس و هم در شرایط کنونی توصیف کرد و افزود: امیدواریم با انتصاب فرماندهی جدید این تیپ زمینه قدرتمندی و صلابت این مجموعه بیش از گذشته فراهم آید.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز به هیبت و عظمت ارتش در دفاع از کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: به غیر از دوران قاجار و پهلوی، ارتش ایران همواره مقتدر و با صلابت بوده و اجازه نداده تا کوچک‌ترین تعرض و تهدید به کشورمان انجام شود.

آیت‌الله سید حسن عاملی شهدای ارتش را سرمایه‌های معنوی و قدرتمند برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز با هدایت مقام معظم رهبری در رأس نیروهای مسلح قدرت و صلابت این نیروها مضاعف شده و سعی بر انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف با رویکرد تحولی است.

در این مراسم با قدردانی از زحمات سرتیپ سلیمانیان، داور همتی به عنوان فرمانده جدید تیپ ۴۰ متحرک و هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در اردبیل انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع