سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: خودکفایی خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش نهادهای انقلابی رویکرد جدی دولت در کاهش فقر است که این موضوع باید آثار و نتایج مطلوبی را نیز به همراه داشته باشد. وی این توانمندسازی را در حوزه‌های مختلف اعم از اشتغال، تأمین سرپناه و پوشش […]

سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: خودکفایی خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش نهادهای انقلابی رویکرد جدی دولت در کاهش فقر است که این موضوع باید آثار و نتایج مطلوبی را نیز به همراه داشته باشد.

وی این توانمندسازی را در حوزه‌های مختلف اعم از اشتغال، تأمین سرپناه و پوشش بیمه‌ای یادآور شد و تصریح کرد: ۳۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند احداث و در اختیار آنها قرار گرفته تا فرصت مناسبی برای کاهش دغدغه‌های آنها باشد.

استاندار اردبیل به اقدام خوب دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح بخشی از منابع صرف ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های نیازمند می شود که پرداخت تسهیلات بانکی و بلاعوض در این زمینه مد نظر است.

عاملی مهمترین عامل توانمندی خانواده‌ها را ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمدزایی اعلام کرد و افزود: با همراهی خیرین و گروه‌های مختلف جامعه اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان جز رویکردهای اصلی و اساسی است.

وی با گرامیداشت روز احسان و نیکوکاری و ترویج قرض‌الحسنه در سطح جامعه خاطر نشان کرد: همه باید در این امر خداپسندانه مشارکت کرده و زمینه پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از نیازمندان فراهم آید.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: گزارش‌ها از نهادهای کمیته امداد و بهزیستی حکایت از افزایش ۶۰ درصدی کمک‌های خیرین و آحاد جامعه به نیازمندان را دارد که در این شرایط سخت اقتصادی این میزان رشد می تواند نویدبخش حرکت‌های مؤثر و خداپسندانه باشد.

استاندار اردبیل ضرورت ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه را در حمایت و پشتیبانی از گروه‌های مختلف نیازمند جامعه یادآور شد و بیان کرد: ما باید در این راستا هدف‌گذاری مناسب و مشخصی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع