به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهدی نجف‌قلیزاده بعد از ظهر شنبه در بازدید از عملیات روکش آسفالت محور نیر – سراب اظهار کرد: امسال ۴۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر لکه‌گیری و روکش آسفالت خواهد شد. وی با اشاره به اینکه از این میزان ۳۸ کیلومتر مربوط به بهسازی، آسفالت و شن‌ریزی راه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهدی نجف‌قلیزاده بعد از ظهر شنبه در بازدید از عملیات روکش آسفالت محور نیر – سراب اظهار کرد: امسال ۴۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر لکه‌گیری و روکش آسفالت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۳۸ کیلومتر مربوط به بهسازی، آسفالت و شن‌ریزی راه‌های روستایی است، تصریح کرد: در محورهای اصلی نیز چهار کیلومتر روکش آسفالت و ۱۵ هزار متر مربع لکه‌گیری در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیر گفت: برای اتمام این پروژه‌ها ۵۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ۲۱ میلیارد آن مربوط به مطالبات پیمانکاران است.

نجف‌قلیزاده با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته ۳۰۰ تن آسفالت گرم به صورت امانی برای روکش آسفالت محورهای شهرستان نیر تهیه شده است، افزود: راهداران ۲ هزار متر مربع آسفالت رگلاژی، ۲ هزار متر مربع لکه‌گیری و همچنین ۹ کیلومتر روکش آسفالت توسط پیمانکار در محورهای این شهرستان اجرا کرده‌اند.

وی تسطیح ورگلاژ ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها را در فصل بهار یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری ۶ کیلومتر از معایب شانه در راه اصلی نیر – سراب و راه‌های روستایی اصلاح و رفع شده است.

نجف‌قلیزاده از جاگذاری بشکه‌های زرد پلاستیکی در محل‌های پرحادثه خبر داد و اضافه کرد: به منظور آشکارسازی نقاط پرحادثه هشت عدد استوانه ایمنی نصب و ۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی نیز خط‌کشی شده است.

وی حفاظت از راه‌ها را از اولویت‌های مهم راهداری عنوان کرد و ادامه داد: با حضور گشت راهداری در محورها ۳۱ مورد از حریم راه آزادسازی شده، ۱۵۰ مورد مجوز ساخت و ساز صدور و همچنین چهار مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیز جمع‌آوری شده است.

نجف‌قلیزاده پاکسازی ۴۰۰ متر مکعب از حاشیه راه‌ها از نخاله ساختمانی، نصب هفت متر سرعت‌گیر پلاستیکی، رنگامیزی ۴۰ عدد از سرعت‌گیرهای آسفالته، شستشوی سه هزار عدد از علائم، رنگامیزی ۲ هزار و ۵۰۰ عدد از پایه تابلوها، تعمیر و مرمت ۵۵ عدد از گاردریل‌ها، نگهداری سیستم روشنایی ۴۰ کیلومتر از معابر توسط پیمانکاران و اجرای ۸۰ مورد دپوی خاکی در کنار تیرهای روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در سه ماهه گذشته برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری راهداران پرتلاش شهرستان یک‌هزار متر مکعب از راه‌های شنی را تسطیح و شن‌ریزی کرده‌اند.

نجف‌قلیزاده با اشاره به اجرای سه کیلومترعملیات خاکبرداری در محور توتونسیز به قوناخ قیران از اجرای سه کیلومتر بهسازی در راه روستایی خانم بالا کندی خبر داد و تصریح کرد: ۲ هزار متر مربع اصلاح عملیات رانش در مسیر دگمه داغیل به قوناخ قیران انجام و ۷۰۰ متر مکعب نیز کانال‌زنی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نیر گفت: راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

منبع