علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی به ثبت نرسیده است گفت: در حال حاضر ۳۳ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است. […]

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی به ثبت نرسیده است گفت: در حال حاضر ۳۳ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری ۷۱ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۱۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

محمدیان‌اردی تصریح کرد: با تعطیلی ادارات و نهادهای دولتی امیدواریم مردم از حضور در اجتماعات خودداری کرده و فقط برای کارهای ضروری خود از منزل خارج شوند تا آمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل کاهش یابد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است.

محمدیان‌اردی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که با کاهش قابل توجه دمای هوا قدرت شیوع این ویروس افزایش یافته و ضروری است تا پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلاء به این ویروس افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع