امام جمعه موقت اردبیل گفت: دولت با پیگیری سرسختانه مذاکرات هسته‌ای در وین در تلاش است تا در این شرایط بحرانی دشمنان، به آنها تنفس مصنوعی بدهد.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام صادق بهزاد بعد از ظهر چهارشنبه در سخنرانی خود در مسجد امام علی (ع) شهرک کارشناسان اردبیل اظهار کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا با طرح صلح امام حسن (ع)، صلح ایران با آمریکا را موجه جلوه دهند در حالی که مقایسه این دو صلح کار نابخردان است و بزرگترین خیانت به پیشرفت کشور می‌باشد.

وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) با ترک جنگ با معاویه سعی کرد تا خیانت‌های پشت پرده را به خوبی روشنگری کند و به اطرافیان بفهماند که چه خیانت‌ها و دسیسه‌هایی در پشت پرده حاکمان فاسق وجود دارد.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: امام حسن مجتبی (ع) به هیچ وجه زیر بیرق ظلم به راه و روش ائمه اطهار (ع) و همچنین احکام الهی نرفت و به شایستگی از جنگ و مقابله با حیله‌ها و نیرنگ‌های معاویه کنار کشید.

بهزاد افزود: امام حسن مجتبی (ع) می‌دانست که اگر در برابر معاویه کوتاه بیاید، قطعاً با حیله‌ها و نیرنگ‌های خبیثانه آنها مواجه خواهد شد و به همین دلیل سعی کرد تا با تدبیری شایسته از مقابله با حاکمان فاسق دوری گزیند و حقیقت اسلام و احکام آن را برای مردم تبیین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مقایسه صلح امام حسن مجتبی (ع) با شرایط کنونی و کوتاه آمدن در برابر آمریکا نیرنگ عده‌ای است که می‌خواهند با سیاسی‌کاری کشور را به منجلاب نابودی بکشانند.

بهزاد اضافه کرد: دولتمردان با شعار مذاکره هشت سال بلایی بر سر کشور و مردم آوردند که در تاریخ برای همیشه به یادگار می‌ماند و تلاش‌های ادامه‌دار برای ایجاد صلح با آمریکا جز وقت تلف کردن چیز دیگری به همراه ندارد.

وی با انتقاد از سیاست دولت در کوتاه آمدن برابر نظام غرب بیان کرد: اگر شریح علیه امام حسین (ع) حکم قتل داد، امروز شریح قاضی بسیاری سعی می‌کنند تا سر مردم کلاه گذاشته و به نوعی حقیقت اسلام و حقانیت انقلاب اسلامی را نادیده بگیرند و طرح دوستی با آمریکا و نظام منفور غرب را ایجاد کنند.

بهزاد ادامه داد: در حالی که دشمنان انقلاب اسلامی نفس‌های آخر خود را می‌کشند، صلح با چنین حیله‌گران و مکارانی ظلم به آرمان انقلاب اسلامی، امام راحل و همچنین شهداست که در این هشت سال جز وقت تلف کردن از دولت فعلی چیز دیگری مشاهده نکردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا به هر شکل ممکن به اصالت و حقانیت نظام اسلامی ضربه بزنند اما نمی‌دانند که این ملت روحیه عاشورایی دارد و هیچ وقت اجازه تعدی و جسارت را نخواهند داد.

بهزاد با بیان اینکه دولت تنفس مصنوعی به دشمنان می‌دهد تا آنها بتوانند روح تازه‌ای بگیرند، تصریح کرد: آنهایی که با اقتصاد و معیشت مردم بازی می‌کنند، به خوبی می‌دانند که مذاکره با آمریکای جنایتکار هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت و جز وقت تلف کردن و ضربه زدن به آرمان ملت، هیچ نتیجه‌ای ندارد.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: ضرورت دارد دولتمردان بیش از این فریب آمریکا و همدستان غربی را نخورند و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن مصلحت ملت و نظام به افزایش توان داخلی بپردازند اما آنچه که مشاهده می‌شود خلاف دیدگاه و حرکت مقام معظم رهبری و مردم اقداماتی انجام می‌شود که جز گله‌مندی و ناراحتی نتیجه‌ای به همراه ندارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر