سید غنی نظری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تلاشی که استاندار اردبیل و برخی از مدیران توسعه‌محور در استان انجام می‌دهند، تحولات خوبی را در مسیر توسعه استان شاهد هستیم ولی همچنان ضعف‌ها و نقص‌ها را باید در دولت سیزدهم و با تلاش مدیران جهادی برطرف کنیم. وی به آغاز […]

سید غنی نظری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تلاشی که استاندار اردبیل و برخی از مدیران توسعه‌محور در استان انجام می‌دهند، تحولات خوبی را در مسیر توسعه استان شاهد هستیم ولی همچنان ضعف‌ها و نقص‌ها را باید در دولت سیزدهم و با تلاش مدیران جهادی برطرف کنیم.

وی به آغاز احداث پروژه کلور – درام در قطعه یک با تأمین ۱۵۲ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از این منابع از طریق فاینانس بانک مسکن تأمین شده و ۵۲ میلیارد تومان نیز قرار است از محل اعتبارات ملی، جهش تولید و توازن پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: با پیگیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل مجوز لازم ماده ۵۶ برای تزریق این منابع به محور اصلی کلور – درام گرفته شده و با تلاشی که اداره کل راه و شهرسازی استان در دو سال آینده انجام خواهد داد، این محور کوهستانی به رغم شرایط سخت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نظری به ضرورت توسعه متوازن کشور اشاره کرد و افزود: ما نتیجه بی‌تدبیری‌ها در توسعه نامتوازن کشور را در ماجرای اخیر خوزستان شاهد بودیم در حالی که همچنان عده‌ای تلاش می‌کنند تا صنایع آب‌بر را در مناطق مرکزی و کویری کشور راه‌اندازی کنند در حالی که استان اردبیل با داشتن شرایط منحصر به فرد از وجود چنین صنایعی بی‌بهره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما از دولت سیزدهم انتظار داریم در کنار توسعه متوازن بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی به رفع تبعیض از استان‌ها کمک کرده و زمینه‌ای را فراهم کند تا همه استان‌های کشور از روند توسعه مناسب و رو به جلو بهره‌مند شوند.

نظری تمرکزگرایی در مرکز کشور را نوعی خیانت در مسیر توسعه برشمرد و اضافه کرد: باید به مدیران استانی و شهرستانی اختیار و دامنه وسیع کار را داد تا بدون واهمه و ترس مدیران با شایستگی و دل و جرأت بتوانند کار را به جلو ببرند.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های نظارتی در جلوگیری از فعالیت مدیران شجاع در انجام فعالیت‌های گسترده در چارچوب قوانین و مقررات بیان کرد: در همین استان اردبیل برخی از مدیران بسیار ترسو و کم جرأت هستند اما برخی از مدیران بدون واهمه و ترس سعی می‌کنند گام‌های جدی و عملی را در مسیر توسعه استان و شهرستان بردارند.

نظری ادامه داد: با فعالیت‌های انجام شده در حوزه راه و راهداری شهرستان خلخال به کارگاه عمرانی تبدیل شده به گونه‌ای که محور هشجین به سرچم، کلور به درام و سد کوثر با جدیت در حال انجام است.

وی با انتقاد از شرایط نامناسب راه‌های روستایی اظهار کرد: در حالی که در سایر استان‌ها وضعیت راه‌های روستایی در مناطق پرجمعیت مطلوب است اما در استان اردبیل به ویژه جنوب این استان وضعیت راه‌های روستایی بسیار نامناسب است که ما در این زمینه از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌ایم تا برنامه‌ریزی عملیاتی را به سرعت آغاز کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نمایندگان با اولویت در تکمیل سدهای معیشتی، راه‌های روستایی و عمران و توسعه روستاها قرار می‌گیرد که امیدواریم مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز در این زمینه تلاش و پیگیری‌های جدی را داشته باشند.

نظری گفت: اگر در ماه‌های آینده در حوزه راه روستایی که انتظار به حق مردم این مناطق است، کار خاصی انجام نشود، بنده اولین نماینده‌ای خواهم بود که از وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم سوال خواهم کرد تا در مورد قصور و کوتاهی در توسعه راه‌های روستایی پیام روشنی را ارائه کنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: امروز برخی‌ها با کوچک‌ترین بهانه در فضای مجازی اقدام به طرح مسائل غیرواقعی می‌کنند در حالی که نمایندگان استان از عملکرد استاندار اردبیل و برخی از مدیران به ویژه در بخش راه و شهرسازی رضایت کامل دارند و سعی و تلاششان بر این است تا در وزارتخانه‌ها پیگیر و حامی چنین مدیران جهادی باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: برای طرح‌های بازآفرینی در شهرستان خلخال به ویژه بازار تاریخی شهر خلخال دو میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم با تزریق این منابع پروژه بازآفرینی بازار خلخال هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

منبع