محمود عباس‌زاده مشگینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در جلسات متعدد برنامه‌های وزرای دولت سیزدهم مورد بررسی قرار گرفته تا منطبق بر برنامه‌های بالا دستی زمینه تحقق اهداف و رویکردهای دولت مردمی فراهم آمده و به سرعت چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو با تدبیری مناسب برطرف شود. وی تصریح کرد: در […]

محمود عباس‌زاده مشگینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در جلسات متعدد برنامه‌های وزرای دولت سیزدهم مورد بررسی قرار گرفته تا منطبق بر برنامه‌های بالا دستی زمینه تحقق اهداف و رویکردهای دولت مردمی فراهم آمده و به سرعت چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو با تدبیری مناسب برطرف شود.

وی تصریح کرد: در دو روز اخیر مجلس و نمایندگان ساعی آن تلاش کردند تا برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای دولت و اعضای کابینه پیشنهادی را به دقت مورد رصد و پایش قرار دهند که قطعاً بر اساس برنامه‌های ارائه شده تمامی کابینه از رأی اعتماد بالای نمایندگان برای اجرای برنامه‌ها استفاده کرده و سعی و تلاششان بر حل مشکلات مردم با اولویت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی خواهد بود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به بررسی برنامه‌های وزیر امور خارجه و سایر وزرای مرتبط در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه پیشنهادی دولت سیزدهم از کارنامه درخشان و سوابق و تجربیات مفید در حوزه سیاست خارجی برخوردار است و قطعاً با اولویت تحقق سیاست خارجی متوازن فعال و هوشمند سعی خواهد کرد تا نظام اسلامی را در عرصه جهانی و بین‌المللی بیش از این پرآوازه کند.

عباس‌زاده مشگینی افزود: جمهوری اسلامی ایران با احترام متقابل و همچنین پایبندی به منافع متقابل سعی می‌کند تا با همه کشورها روابط دوستانه و مناسبی را داشته باشد که قطعاً در این زمینه تسهیل‌گری امور، تقویت روابط با کشورهای همسایه و تحقق سیاست آسیا محوری جز رویکردهای امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در عرصه بین‌المللی با کنار گذاشتن سیاست‌های انفعالی در دولت سیزدهم تاکید بر سیاست فعال و تقویت روابط با کشورهای مختلف است که ضروری است بیش از هر زمان دیگر با تقویت دیپلماسی اقتصادی بتوان از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز در کشور استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: در مجموع وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، وزرای کارآمد، با برنامه و منطبق بر سیاست‌های کشور در ابعاد مختلف هستند که با رأی اعتماد نمایندگان مجلس فعالیت خود را از اواخر هفته شروع خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع