به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، هاشم علایی ظهر یکشنبه در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صادراتی در اردبیل اظهار کرد: بیش از ۶۸۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در ۶ ماهه اول سال‌جاری در اردبیل صادر شده است. وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان بر کلیه کالاهای وارداتی و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، هاشم علایی ظهر یکشنبه در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صادراتی در اردبیل اظهار کرد: بیش از ۶۸۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در ۶ ماهه اول سال‌جاری در اردبیل صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد، تصریح کرد: در ۶ ماهه اول تعداد ۶۸۵ فقره گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۶۴ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و ۶۲۱ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده به ترتیب ۶۱ درصد و ۲۴۵ درصد تحقق عملکرد داشته‌ایم.

علایی افزود: بیشترین اقلام صادراتی در سال‌جاری شامل خرما، کشمش، زردآلوی خشک، روکش ملامینه آغشته، زغال صنعتی تهیه شده از آخال، ماسه سیلیسی و همچنین اکثر اقلام وارداتی کامیون، کاغذ دکوراتیو، لوازم و قطعات خط تولید باتری، تسمه، میله فولادی و ابزار و قطعات خط تولید شیر صنعتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این کالاها پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات کالا، تأمین مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی کشور تدوین شده است.

علایی بیان کرد: کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جز وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

انتهای پیام/

منبع