به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا، شور و هیاهوی جام جهانی ۲۰۲۲ اکنون پیش از شروع این رقابت ها در سراسر جهان آغاز شده است و هیجان این رویداد بزرگ فوتبالی، حس و حالی غریب و خاص بین مردم جهان از جمله ایرانی ها ایجاد کرده است. این دوره‌ جام جهانی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا، شور و هیاهوی جام جهانی ۲۰۲۲ اکنون پیش از شروع این رقابت ها در سراسر جهان آغاز شده است و هیجان این رویداد بزرگ فوتبالی، حس و حالی غریب و خاص بین مردم جهان از جمله ایرانی ها ایجاد کرده است.

این دوره‌ جام جهانی که برای نخستین بار در فصل پاییز برگزار می شود به دلیل همجواری با کشور ما، شور و اشتیاق خاصی را در دل فوتبال‌دوستان ایرانی برای حضور و دیدن این مسابقات برانگیخته است و بسیاری برای شرکت در این همایش مهیج فوتبالی از مدتها پیش آماده شده اند.

هرچند که تنها چند ساعت تا آغاز مهمترین رقابت های فوتبالی جهان باقی مانده است و این مسابقات از امروز به طور رسمی با برگزاری دیدار تیم های ملی قطر و اکوادور آغاز خواهد شد، اما به دلیل برگزاری نخستین دیدار تیم ملی کشورمان برای روز دوشنبه (۳۰ آبانماه) برنامه ریزی شده است، برخی از فوتبال‌دوستان مشهدی دارنده بلیت مسابقات تیم ملی کشورمان، سفر خود به قطر را به آخرین ساعات موکول کرده و هنوز در کشور حضور دارند.

رویای حضور در جام جهانی

یک فوتبالدوست مشهدی که برای حضور در این مسابقات بلیت تهیه کرده است، به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا گفت: از همان زمانی که کشور قطر به عنوان میزبان رقابت های جام جهانی انتخاب شد، تصمیم به حضور در این رقابت ها گرفتم.

احمد یوسفی که فردا راهی قطر خواهد شد، اظهار داشت: قطر، نزدیکترین کشور به ایران است که تاکنون برای میزبانی جام جهانی انتخاب شده است که این موضوع انگیزه حضور من و دوستانم را برای دیدن این رقابت ها از نزدیک افزایش داد.

وی که حدود ۳۹ سال دارد، عنوان کرد: حضور در رقابت های مهم جام جهانی و مشاهده این رقابت ها از نزدیک، یکی از رویاهای دوران نوجوانی من بوده است و اکنون که مقدمات آن فراهم شده است، بسیار خوشحال هستم.

این مشهدی علاقه مند به فوتبال اظهار داشت: حدود ۱۰۰ میلیون تومان پس انداز داشتم و با گرفتن یک وام ۵۰ میلیون تومانی، سه بلیت برای دیدارهای ایران در جام جهانی تهیه کردم و اکنون با انجام مقدمات لازم، آماده حضور در قطر هستم

یکی دیگر از دارندگان بلیت رقابت های تیم ملی ایران در جام جهانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا عنوان کرد: فوتبال رشته تخصصی من است و به عنوان فعال این رشته ورزشی، حضور در مهمترین رقابت های جهانی فوتبال، شانس بزرگی برای من به حساب می آید.

مسیح جعفری که بلیت دیدار ایران و آمریکا را تهیه کرده است، خاطرنشان کرد: برای تهیه بلیت این دیدار، چهار میلیون و ۷۳۰ هزار تومان پرداخت کرده ام که در مجموع با احتساب اسکان و هزینه رفت و آمد حدود ۴۰ میلیون تومان صرف این سفر خواهم کرد.

وی ادامه داد: امروز با خودرو شخصی راهی جنوب کشور خواهم شد و از آنجا از راه دریا راهی قطر خواهم شد و اکنون برای حضور در کشور میزبان، هیجان فراوانی دارم.

جعفری که فروشنده قطعات رایانه در مشهد است، گفت: این روزها تب و تاب فوتبال در کشور به اوج خود رسیده است و من هم مانند دیگر علاقه مندان، برای حضور در کشور قطر و تماشای دیدار های تیم ملی کشورم لحظه شماری می کنم.

تماشای هنرنمایی ملی‌پوشان، ۷۹۸ بلیت جام جهانی قطر در جیب مشهدی‌ها

۷۹۸ بلیت جام جهانی سهم خراسان رضوی

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: ۹ روز پیش و بر اساس تصمیم فدراسیون فوتبال، بلیت های خریداری شده مربوط به هر استان به هیات آن استان واگذار شد که در ۲ روز فرایند تحویل آنها انجام شد.

محسن حیدری خاطرنشان کرد: در همین مدت ۲۱۵ سرگروه برای دریافت بلیت های خریداری شده برای حضور در مسابقات جام جهانی به دفتر این هیات مراجعه کرده و بلیت های خود را تحویل گرفتند.

وی ادامه داد: بلیت ها در پاکت دربسته در اختیار سرگروه ها قرار گرفت که مربوط به افرادی است که آن فرد را به عنوان سرگروه انتخاب کرده اند و همه آنان نیز برای دریافت مراجعه کردند.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ناظر فدراسیون فوتبال ۷۸۹ بلیت به ۳۴۵ نفر در خراسان رضوی اختصاص داده شده است که درصد زیادی از آنها را مشهدی ها تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد بلیت یک، ۲ و یا هر سه دیدار تیم ملی ایران را تهیه کرده اند که قیمت بلیت دیدارهای ایران از ۲۰۰ تا ۸۰۰ ریال قطر (۲ تا ۶.۵ میلیون تومان) تعیین شده بود.

تماشای هنرنمایی ملی‌پوشان، ۷۹۸ بلیت جام جهانی قطر در جیب مشهدی‌ها

اختصاص پروازهای ویژه مشهد – قطر

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: به دلیل استقبال هم استانی ها برای حضور در مسابقات فوتبال جام جهانی قطر، کلانشهر مشهد به فهرست شهرهای مبداء پروازی شرکت هواپیمایی قطر اضافه شده است.

حسن جعفری با بیان اینکه در روزهای برگزاری جام جهانی پروازهای ویژه ای برای مشهد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هواپیمایی قطر از روز گذشته، هر روز یک پرواز از مشهد به قطر انجام می دهد و حال آنکه شمار این پروازها در شرایط عادی به طور میانگین سه پرواز در هفته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن بلیت رقابت های جام جهانی فوتبال، شرط اصلی خرید بلیت این پرواز است و این پروازها به مدت یک ماه و تا پایان مسابقات جام جهانی قطر ادامه خواهد داشت.

تماشای هنرنمایی ملی‌پوشان، ۷۹۸ بلیت جام جهانی قطر در جیب مشهدی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود به جام جهانی و انجام قرعه کشی، با تیم های ملی انگلیس، ولز و آمریکا هم گروه شد و طبق برنامه به ترتیب در روزهای ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه در ورزشگاه های خلیفه، احمد بن علی و الثومه قطر به مصاف حریفان خود خوداهد رفت.

در این دوره هماننده دوره قبلی جام جهانی، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و از هم اکنون میلیون ها ایرانی چشم انتظار رقابت تیم ملی ایران و افتخارآفرینی ملی پوشان در این رقابت ها هستند.

انتهای پیام/
منبع خبر: ایر نا