حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حضرت امام رضا (ع) را اسوه و نمونه کامل نیکی‌ها و فضائل اخلاقی عنوان و اظهار کرد: سیره فردی و اجتماعی ایشان، برترین سبک زندگی برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است. وی ترویج عملی دین را شیوه تربیتی امام رضا (ع) برشمرد و […]

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حضرت امام رضا (ع) را اسوه و نمونه کامل نیکی‌ها و فضائل اخلاقی عنوان و اظهار کرد: سیره فردی و اجتماعی ایشان، برترین سبک زندگی برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی ترویج عملی دین را شیوه تربیتی امام رضا (ع) برشمرد و ادامه داد: همراهی علم با عمل از شیوه‌های تربیتی مورد تأکید هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به ویژگی‌های اخلاق اجتماعی حضرت امام رضا (ع) اشاره و اضافه کرد: شکر گذاری، اخلاص، آراستگی، زهد و ساده زیستی، عدم خود ستایی، تواضع، سخاوت، صبر و شکیبایی و… از خصایص اخلاق فردی و انفاق، ادای قرض و امانتداری، صله رحم، حسن اخلاق با خانواده، خوش رفتاری و محبت با مردم، عدم اسراف، جذب دوستی مردم و… از ویژگی‌های اخلاق اجتماعی امام هشتم (ع) است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، ادامه داد: امام رضا (ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و الگوی زندگی، اخلاق، منش و سبک زندگی فردی و اجتماعی ایشان می‌تواند به‌عنوان نمونه و سرمشق برای انسان‌های کمال جو باشد.

الگوگیری از سیره ائمه عامل مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: ترویج، تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ و سیره رضوی در جامعه، عامل مؤثری در رواج معروفات در بین مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید اشاعه این امر توسط فعالان فرهنگی و دینی مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به رفتار سراسر معنویت و مردم داری حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد: اخلاق مداری آن حضرت نیازمند معرفی هر چه بیشتر است تا زمینه حفاظت جامعه از کج روی‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه مناظرات امام رضا (ع) یکی از برجسته‌ترین شیوه‌های تربیتی اسلام است، گفت: اصول تربیتی حاکم بر مناظرات فلسفی و کلامی امام رضا (ع) بر پایه عقل ورزی، استدلال منطقی، آزاداندیشی، تخصص علمی، آگاهی از علوم روز، تسلط بر زبان و گویش مخاطب، استناد به منابع معتبر، رعایت حدود عقلانی موضوع مناظره، انصاف، احترام متقابل بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفی الگوهای وارسته برای تربیت فرزندانمان هستیم و نباید از الگوسازی اهل بیت (ع) غفلت کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان به برنامه‌های عزاداری در سالروز شهادت امام رضا (ع) در اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: تجمیع کمک‌های مردمی و پخت غذای گرم در هیئت‌های مذهبی استان اردبیل و توزیع بین نیازمندان، عزاداری خیابانی در تمامی شهرستان‌های استان و حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان با اجرای برنامه‌های سخنرانی و مداحی از جمله برنامه‌های عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در استان اردبیل است که با رعایت موارد بهداشتی و توجه به سلامت مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع