به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بلومبرگ، گروهی از کارشناسان دفاعی آمریکا و «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» حمله فرضی چین به تایوان را شبیه‌سازی کردند. به نوشته بلومبرگ، این کارشناسان پس از انجام این شبیه‌سازی بر این باور هستند که تایوان قادر خواهد بود حمله چین را دفع کند، اما چین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بلومبرگ، گروهی از کارشناسان دفاعی آمریکا و «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» حمله فرضی چین به تایوان را شبیه‌سازی کردند.

به نوشته بلومبرگ، این کارشناسان پس از انجام این شبیه‌سازی بر این باور هستند که تایوان قادر خواهد بود حمله چین را دفع کند، اما چین بخشی عظیمی از ناوگان دریایی آمریکا و ژاپن را غرق می‌کند.

«مارک کانشیان»، مشاور ارشد اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، این کارشناسان ۲۲ مرتبه این شبیه‌سازی را انجام دادند و در ۱۸ مورد آن، موشک‌های چین قادر بودند بخش قابل‌توجهی از کشتی‌های ژاپن و آمریکا را غرق و صدها جنگنده را منهدم کنند.

به گفته کانشیان، در طول آخرین دور این جنگ شبیه‌سازی‌شده، آمریکا در این جنگ ۴ هفته‌ای، ۹۰۰ جنگنده را از دست داد و نزدیک به نیمی از تجهیزات نیروی هوایی و دریایی. چین همچنین در روزهای اول این تهاجم فرضی، نیروی دریایی و نصف نیروی هوایی تایوان را نابود می‌کند.

بنا بر گزارش بلومبرگ، این جنگ شبیه‌سازی‌شده این احتمال را در نظر گرفته که توکیو این اختیار مضاعف را در اختیار واشنگتن قرار می‌دهد که از پایگاه‌هایش در خاک ژاپن استفاده کند، اما همزمان احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای در این جنگ در نظر گرفته نشده است.

دور تازه افزایش تنش چین با تایوان و آمریکا با سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد. «نانسی پلوسی»، علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین سه‌شنبه گذشته وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

دولت چین ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه تایوان و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در پاسخ به سفر نانسی پلوسی به تایوان، پکن گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و گفت‌وگوها درباره تغییرات آب‌وهوایی را متوقف می‌کند. همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن از روز پنج‌شنبه رزمایش‌هایی را در اطراف آب‌های تایوان آغاز کرد که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع