استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا مسیر بحرانی و گلوگاهی راه آهن اردبیل – میانه را به طول ۶۰ کیلومتر اجرایی کنیم تا خط ریلی اردبیل – میانه تکمیل و راه اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سیدحامد عاملی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: با حضور در سازمان برنامه و بودجه و سایر وزارتخانه‌ها در این چهار ماه سعی کردیم تا برای پروژه‌های زیرساختی استان به ویژه راه و راه آهن منابع مورد نیاز را تأمین کنیم و در بودجه ۱۴۰۱ از ردیف‌های ملی برای این پروژه‌ها منابع مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی سختی کار احداث راه آهن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۶۰ کیلومتر مسیر راه آهن شامل تونل‌ها و پل‌ها منطقه بحرانی است که حتی در چند مورد حفاری تونل آغاز نشده و قطعاً اجرای این مسیر زمان بر خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: در این چهار ماه سعی کردیم تا از برگشت منابع اعتباری بهسازی فرودگاه اردبیل جلوگیری کرده و با همکاری پیمانکار این پروژه زیرساختی را به سرانجام برسانیم.

عاملی احداث مسیر پارس آباد به سه راهی مشگین و اتصال آن به محور اردبیل – سرچم را به عنوان محور مواصلاتی اصلی استان یادآور شد و بیان کرد: در کنار توسعه بزرگراه‌ها تجهیز و بهسازی فرودگاه اردبیل، اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و پیوستن آن به خط ریلی آذربایجان به عنوان یک پروژه استراتژیک و ملی هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: ما مسئولان کشوری را مجاب کردیم تا این خط ریلی را به دور از نگاه محلی و استانی یک پروژه مهم و استراتژیک محسوب کرده و زمینه تأمین اعتبار آن را با هدف ارتقای شرایط تجاری و ترانزیتی فراهم کنند.

استاندار اردبیل گفت: با هدف حمایت از صنعت و همراهی با سرمایه گذاران در تلاش هستیم تا خط جدید گاز و ارتقای پست‌های برق رسانی را با اخذ مجوز کشوری انجام دهیم تا مشکلی از بابت توسعه صنعتی وجود نداشته باشد.

عاملی افزود: در حوزه صنعت ما به دنبال توسعه و تقویت صنایع اشتغالزا و صادرات محور هستیم تا استان اردبیل در این بخش بتواند متحول شود.

وی از تدوین سند توسعه استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای دو سال پیش رو خبر داد و اظهار کرد: دو هفته پیش نظیر این جلسه با حضور فعالان بخش کشاورزی برگزار شد که در حال جمع بندی ایده‌ها و پیشنهادهای مطرح شده هستیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: توسعه صنعتی راه میان بر برای رسیدن به توسعه و پیشرفت حقیقی است و ما در بودجه سال آینده از ظرفیت صندوق توسعه و عدالت استفاده خواهیم کرد تا زیرساخت‌های صنعت را برای سرمایه گذاران مهیا کنیم.

انتهای پیام/