به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهروز رحیم زاده عصر پنجشنبه در نشست مشترک با تعاون‌گران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی اظهار کرد: راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی، بحران‌ها، تحریم‌ها و بسیاری از مشکلات کشور تقویت بخش تعاون است. وی با بیان اینکه با فعالیت اقتصادی نزدیک به ۲ هزار شرکت تعاونی، زمینه اشتغال بیش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهروز رحیم زاده عصر پنجشنبه در نشست مشترک با تعاون‌گران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی اظهار کرد: راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی، بحران‌ها، تحریم‌ها و بسیاری از مشکلات کشور تقویت بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه با فعالیت اقتصادی نزدیک به ۲ هزار شرکت تعاونی، زمینه اشتغال بیش از ۱۶ هزار نفر در استان فراهم شده است، گفت: سال گذشته شرکت‌های تعاونی دوازده میلیون دلار صادرات انجام داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: قانون اساسی، قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، قانون مالیات‌ها، برنامه‌های توسعه پنج ساله و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ نگاه ویژه‌ای به بخش تعاون دارند و با توجه به مزیت‌ها و کارکردهای بالای این بخش، معافیت‌ها و مشوق‌هایی را پیش بینی کرده‌اند.

رحیم‌زاده ادامه داد: امروزه نقش بی بدیل تعاونی‌ها در بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید و اشتغال، ساماندهی نظام توزیع و عرضه و بازار کار بر کسی پوشیده نیست که ضرورت داد با تعامل هرچه بیشتر اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی سهم این بخش از اقتصاد استان افزایش یابد.

وی به برنامه‌های بزرگداشت هفته تعاوناشاره کرد و گفت: هفته تعاون فرصت مغتنمی برای تبیین و بازگویی جایگاه برجسته الگوی بین المللی تعاون، کسب و کارهای تعاونی، نقش ویژه آنها در مردمی سازی اقتصاد، ساماندهی و سازماندهی نیروهای انسانی ماهر و کارآزموده، کارآفرین و جویای کار از طریق تجمیع دارایی‌های کوچک و سرمایه‌های خرد با رویکرد توانمندسازی است.

انتهای پیام/

منبع